Gå til innhold

Hvor mange ganger og hvor mye grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt (5 1/2 mnd) har akkurat begynt med maisgrøt (andre dagen i dag). Gav han 1 skje i går, og gitt en skje idag. Pluss at han fikk smake på banan i går. Magen fungerer fint og han har hatt avføring 2 ganger i dag. Det jeg lurer på er hvor lenge skal jeg fortsette med smaksprøvingen før jeg begynner med større porsjoner? Lønner det seg å gi både morgen og kveld?

Vi skal ha lam og kålrabistappe i dag. Kan jeg lage en porsjon til han som jeg eventuelt fryser ned? Når bør jeg introdusere grønnsaker? Kan han få kålrabistappe med en gang?

Han har kun fått morsmelk til nå.

Blir veldig glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på området altså, men tenkte å fortelle hvordan vi gjorde det. Det har gått veldig greit!! :)

Startet med smaksprøver på maisgrøt når han var 4,5mnd. Holdt på ca 14 dager hvor han fikk bare på kvelden. Plutselig var vi oppe i full porsjon, og da ga vi han på morran også. For noen dager siden (han er nå 5,5mnd) begynte vi med middag. Først moste poteter og gulrøtter, og så hadde vi litt leverpostei oppi (hs sa det var smart) Han elsker mat..og har tenkt å prøve litt annet til middag snart. Er vel sånn at du skal introdusere en og en matvare, og at det ikke skal være salt. Ellers er vel det meste som kan moses greit :)

Håper jeg kunne være litt til hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...