Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Det er ingen problem å legge henne på kvelden, hun sovner på et blunk. Men hun våkner på natta og kommer inn til oss voksne hver eneste natt. Hun begynte med dette i den tida vi kom hjem med lille søskenet, og vi ville derfor ikke "jage" henne tilbake til sitt eget rom. Ville ikke at hun skulle føle seg tilsidesatt når babyen tross alt ligger inne hos oss. Men nå har det gått 5 mnd, og vi ønsker å få henne til å bli i sin egen seng. Noen råd for hvordan vi kan gjøre det?
Biola Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Vi har pusset opp og lå ca. en uke på datarommet istedetfor på soverommet vårt. Da begynte lillegutt 2 år og 9 mnd å komme inn til oss om natta, og har fortsatt med det, pluss at han har vært syk og fikk da ligge sammen med oss i vår seng (dvs. da la jeg meg i hans seng for jeg sover så dårlig med en "propell" mellom oss!) Nå venter vi nestemann i februar og vi vil helst at han skal sove hele natten i sin egen seng før det, ihvertfall går det ikke at jeg skal ambulere rundt fra seng til seng om natta når babyen skal ammes... Vi har begynt med ekstramadrass på gulvet ved siden av vår seng etter tips fra min søster, og det fungerer sånn høvelig bra, egentlig er det hjerteskjærende å "jage" ham ut av senga vår for det er jo sikkert trygghet og varme de søker, noe som er helt naturlig fra vi var steinaldermennesker vil jeg tro, men så var det dette med nattesøvnen til resten av familien da... Uff det er vanskelig! Andre jeg har snakket med har latt være å "ri prinsipper" på natta, og den ene voksne har da flyttet til et annet rom så lenge det var behov for det. Det går visst over etter en tid... (noen år..) :-) Lykke til videre både til dere og til oss!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Ja det er akkurat det. Vil jo ikke "jage" henne bort når hun kommer.Men hun har jo ligget i sin egen seng alltid tidligere. Uff...ikke enkelt det der. Det går vel seg til etterhvert. Lykke til dere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå