Gå til innhold

Hjelp ang grøt og magevondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min hadde kolikk i 3,5 mnd, hun er nå 4,5 mnd og har begynt med smaksprøver på grøt og litt fruktmos. Holdt på i en uke, og gradvis har kolikken kommet tilbake! Hjelpe meg, hva bør jeg gjøre nå? Kutte ut grøt smaksprøvene og prøve igjen senere, eller hva?

Hun har begynt å tulle med søvnen også, sover mindre på natta og mer på dagen, samt skriker og fiser hele dagen igjen.

Hva gjør jeg nå, og hvor lenge tar det før grøten er ute av systemet og hun er normal igjen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan hun ha fått forstoppelse? Gutten min fikk det. Og etter lang tid med forsøk av forskjellige slag har vi funnet ut at maisgrøten setter en skikkelig stopper i systemet hans. Etter at vi sluttet med maisgrøt og bare gor havregrøt så har han gått fra avføring hver 5. dag til flere ganger om dagen!

Skrevet

Vi ga risgrøt, men det ga forstoppelse hos oss. Fikk råd av helsesøster å gi den nye 4mnd grøten, Havregrøt med ris og hvete. Det hjalp!

I tillegg gir jeg litt malt i flasken noen dager og ellers litt sviskesaft på noen av grøt skjeene. Begynte på mandag, hadde avføring natt til torsdag og i dag, så har komt seg veldig.

Skrevet

Ikke sikkert hun var klar for fast føde, og i og med at hun har hatt kolikk ville jeg droppet fast føde til 6 mdr, med mindre det er en grunn til at dere har begynt før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...