Riggis Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Oppdaget plutselig at Frida har fått ei ny tann nede i munnen, men slettes ikke der jeg trodde den skulle komme - ved siden av en av de 2 andre. (Hun har 2 fortenner oppe og 2 nede). Neida, den har kommet nede i munnen nesten på jeksleplass!!! Noen som har opplevd lignende med barna sine?
ghinsverk Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 ja jeg oppdaget noe lignende med datteren min. hun har fire tenner oppi, og likedan nede. men nå har det blitt åpenrom oppi for ettårsjekslene har kommet.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Det er i hvertfall ganske vanlig at jekslene kommer før hjørnetennene, så tennene kommer ikke alltid i "riktig" rekkefølge. Her fikk vi 4 oppe og 4 nede, så et sett med jeksler, og nå ser det ut til at "hullene" mellom jekslene og resten av tennene "fylles" med hjørnetennene som er på vei. (16mnd)
Riggis Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2006 På de småbarna jeg vet om så har de 4 oppe og 4 nede kommet i rekkefølge, og så kommer de andre hipp som happ. Men hun har bare fått 2 oppe og 2 nede før nå den tredje dukket opp nede. Men - det er vel "normalt" som alt annet med disse små.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Jenta mi har fått 4 oppe og 2 nede av fortennene, og så har hun fått to jeksler. Hulter i bulter kan man si!
Expat Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 Selv om fire oppe og nede, så 14mnd jekslene, så hjørnetennene og så 2årsjekslene er vanligst, sier modern (skoletannlegen) at hun har sett en liten duttebass med en hjørnetann oppe og en nede (motsatte sider selvfølgelig!) som de første. Vanskelig å være et originalt barn!
Nurse80 Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Min har fire fortenner opp og tre fortenner nede og to jeksler oppe på venstre side.. merkelig!! på størstemann så kom dem i normal rekkefølge.. hehe.. blir vel bra til slutt!
Engellen Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Selma fikk først sine to fortenner nede, så de to fortennene oppe. Så dukka plutselig de to jekslene oppe opp, og så kom de to jekslene nede. Det så da ut som om ho bare hadde fire tenner (alle fortennene) totalt, mens ho faktisk hadde 8. Jekslene viser jo ikke så godt til vanlig, bortsett fra når ho skrattler skikkelig. Deretter kom de to ved siden av fortennene oppe, og så de ved siden av fortennene nede. Ho har fortsatt ikke fått hjørnetennene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå