Gå til innhold

Trenger mat-råd!

Anbefalte innlegg

Skal ut en kveld(fra ca 19 til 23 på kvelden) om en måned, da er sönnen min nesten 6 mnd. Jeg vil helst fullamme til 6 mnd men tenkte å begynne å gi ham litt frukt innimellom, har allerede prövd med litt päremos som han likte godt. Den kvelden jeg skal ut skal jeg ha barnevakt og er usikker på hva jeg skal ha som "kriselösning" om han vil ha mat når jeg er borte. har ikke prövd å pumpe meg og syns helt ärlig det er litt pes(har prövd flaske en gang og den tok han ikke) så jeg vil heller ha noe annet i bakhånd. Morsmelkserstatning er ikke noe alternativ syns jeg. Hva med banan, eller annen frukt, er dette noe man kan gi et evt sultent barn? skal såklart amme ham för jeg går ut, men man vet jo aldri om man får timet det riktig..

Har allerede prövd gröt noen uker men det ble han mer våken av på natten, så jeg vil helst vente med å introdusere det igjen för 6 mnd.

En annen ting jeg lurer på er når dere begynte å gi babyen vann. og hvordan. man skal vel koke det först, gi med skje? tar gjerne imot tips på dette også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6773511-trenger-mat-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før 6mnd skal vann kokes (det er så ille hvis de får noe spennende med vannet, etter det så er det lettere for legene å hjelpe). Tutekopp kan være greit først som sist. Hvis barnet ikke vanligvis våkner mellom 7 og 11 på kvelde, kan det jo være at eplesaft eller pæresaft kan holde barnet ok til du kommer 23? Hipp har fine safter for babyer. Det er vanskelig å gi fast føde til et søvnig barn som ikke er vant til å spise det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...