Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Vi fikk kjøpt en gammel vw transporter varebil ganske billig så nå har vi endelig bil Det jeg lurer på nå er om vi er nødt til å få satt inn bakseter og så barnestol eller om det er greitt nok å bare sette bagvogna rett inn bak? Jeg mener vogna har jo bremser og burde jo stå i ro
<3 + <3 + <3 Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Øøøøøh - regner med du tuller nå?!?! Vet jammen ikke om jeg skal ta innlegget seriøst eller ikke?! Men altså, du burde isåfall tenke deg litt om, hva om dere får en liten bråstopp, eller krasjer?? Tror du virkelig vogna vil stå i ro da??? Du burde nok trenge en tankevekker om dette er seriøst..
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Innlegget kan nok ikke være seriøst.Ingen er født med så lite vett!
mammmamia ** Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Nei, ville slått den sammen, dere får en enorm kraft inn bakfra om dere krasjer..!! Men barnesetet KAN stå foran, men det er ikke anbefalt, og om det er airbag der er det direkte livsfarlig..! Ville absolutt satt inn seter..!
mammmamia ** Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Herregud, mente du å legge babyen oppi vogna??????????
kristin2 Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 Satser på at dette er kødd. Hvis ikke er jeg alvorlig skremt over uvitenheten din.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 HOFF! hvorfor er folk så frekke?? dette er en plass man søker råd om ting man ikke vet noe om.. å når noen kanshe kommer med et dumt spørsmål, så kan man vel heller forklare istede for og kalle folk dumme... for ak nå synns jeg at det er dere som har svart her sim er de dumme.. det er ikke like godt og vite alt her i verden, derfor spør man, og forventer ikke å få et svar der man blir sport om man er dum! til hovedinnlegger: tror nok at du skal legge vogna sammen når du skal ha den med i bilen. og kanskje på en eller annen måte feste den. for man får jo ganske god fart på ting i bilen viss man krasjer, bråbremser osv.... og ikke bry deg om frekkheten til de andre innleggerne her... ;)
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg tror kanskje ikke du har lest innlegget godt nok!? Hun spør om hun må sette inn seter til barnestol eller om hun kan sette vogna rett inn. Tydeligvis da med ungen oppi.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Vel det er lovpålagt at unger skal være sikkert festet i bil, dette på lik linje med personer i bil. man har ikke lov til å ha personer i varerommet selv om de kan holde seg fast etc. det samme gjelder om folk sitter i baksetet fastspent. ting og folk får en enorm kraft ved en bråbrems eller krasj. det har nettopp være den dødsulykke her hvor jeg bor hvor de i forsetet var i bilbelte to i baksetet var ikke tre døde. den ene i forsetet fordi kraften av personen bak henne som ikke var så stor at hun ble knust mellom sitt bilbelte stolen og denne personen. det er lov å ha babyen i bagen sin men da med tilhørende godkjent sikkerhetsnett som vanligvis festet i baksetet og går over bagen. du kan høre med NAF om det er tryggt og lovlig å bruke et slikt nett til bagen ved å feste det i andre fester i en varebil som ikke har installert bakseter. Det er flere ting som er viktig å tenke på, er bilen registrert for to personer har du ikke lov til å ha to voksne og en baby - den regnes som en person. ved å ha babyen oppi bagen uten nett over selv om vonga og bagen er godt boltet fast vil ungen kunne prosjekters ut/skytes ut av bagen ved et evt. krasj. og da er det ikke mye igjen for å si det sånn. det har skjedd, og dette skjer veldig ofte med kjeledyr som er forholdsvis "løse" i bil. Jeg valgte og ta dette innelegget som seriøst fra en som er litt ny i gamet, og det er fint at du spør for dette er bokstavelig talt livsviktig!!
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Ja en ting jeg glemte å si. hvis du havner i et krasj uannsett om det er din skyld eller ikke og ungen blir påført skader eller dør. hvis ungen ikke har vært lovmessig og sikkerhetsmessig festet i bilen vil du bli anmeldt for legembeskadigelse eller uaktsomt drap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå