Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Hvor lang tid tar det før man mottar fødselsstipend etter at man har søkt om det? Regner med at jeg kommer til å spørre om å få en bekreftelse på å ha født fra sykehuset i stedet for å vente helt til de andre papirene er klare. Det skal visst gå.
Lapez Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Når skal man søke? Hva er de pengene alle bruker å få et par mnd før babyen kommer til da? er ikke det på ca 30 000 å til å gå av innkjøp av vogn å alt det der?
mor88venternr3 Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Engangsstønaden er den summen du får fra trygdekontoret hvis du ikke har opptjent deg til fødselspenger.. Fødselsstipend er penger man får hvis man har vært kunde i lånekassen i minst seks måneder før termin..
Lapez Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Kan du forklare det nermere englemamma? Jeg er kunde hos lånekassen.. Hvor mye får jeg av de da og når skal jeg søke om det? Å engangs stønanden fra T.K får jeg ikke de da?
mor88venternr3 Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Jo du får både engangsstønaden og fødselsstipend fordi trygdekontoret og lånekassen har ikke noe med hverandre å gjøre.. Du kan ikke søke om fødselsstipend før barnet er født.. De skal ha en kopi av fødselsattesten med i søknaden.. Her kan du lese litt.. http://lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå