Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Hei. Jeg vurderer å dra til Svinesund neste helg å kjøpe Quinny Freestyle med dreami-bag. Jeg skal føde i februar, altså vinter, og vet at bagen er ganske liten. Tror dere likevel den vil være stor nok for en bitteliten baby i vintermånedene februar, mars og april med vinterpose og annet utstyr som hører vinteren til? Veldig glad for tilbakemelding. Og noen som kan anbefale hva slags vinterpose jeg bør bruke, lammeskinn eller termo eller dun. Er allergisk for dyr og dun, og vet ikke hvordan jeg vil reagere på hverken lammeskinn eller pose av dun. Noen med erfaring med termopose eller hva nå som finnes av ymse slag. Håper på svar! Noen som synes det er tidlig å kjøpe sånt utstyr allerede nå, når det er hele 4 mnd. igjen? Hva har dere gjort? Glad og gravid
Januar07 <3 Februar12 Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 jeg har kjøpt den vogna,og jeg skal ha i desember.jeg tror det går bra med oss siden vi får på vinteren.en jeg kjenner fikk i august og hun sliter litt med plass fordi babyen nå har vokst en del. så hvis det er en vogn du vil ha ville jeg gjort det! jeg falt veldig for den vogna,den er praktisk og fin..og god å trille! jeg har bestilt den fra en tysk nettside,og det sparte vi en del på,så jeg ville sjekket det hvis jeg var deg.www.kidsroom.de er adressa. vi sjekket i sverige også,når vi var der var det tilbud på den,men det ble billigere å kjøpe fra tyskland forde. tar ca 4 uker før den kommer. syns du skal kjøpe det når du vil selv.er deilig å få fordelt kostnadene litt. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Heia! Takk for svar. Babyen er ventet i begynnelsen av februar! De har tilbud på Quinny i Svinesund ut oktober til 2500 sv.kr for bare sportsdelen, vet ikke hvor mye bagen koster men sikkert ikke mer enn i Norge. Babyshop har den til 5000, -for bag og vogn nå. Har en venninne som kjøpte i Tyskland over nett. Hun måtte opp i over 5000 med frakt og sånt. Hvor mye ga du? Hvor mye kostet den i Sverige da du var der? Hadde de andre ting som stellebord og sånt, billigere der. kan jo være det er billigere i januar, men kan bli litt stress da, og babyen kan jo komme før. Greit å ha det i orden kanskje. Når i jula skal du få baby da? Spennende da! Gravid og glad
AnTiLoPeSvIn Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 oi 2500 svenske kroner det var billig da:) Vet du hvor mye den koster når oktober har gått? Hvor på svinesund selger de den vogna? Happyland eller no? Vurderer selv å dra å kjøpe vogna hvis den er så billig.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Heia! Ja, happyland. Sjekket tysk nettside, men tror billigere i sverige, iallfall med det tilbudet, dessuten lettere å reklamere i Sverige. På tyske nettside kostet 315 euro for vogn pluss en pose som hører til, 150 for bagen i tillegg, blir rundt 3900,- så kommer toll i tillegg, så tror ikke det er så mye billigere. Tror jeg skal prøve å komme meg til Happyland i oktober, ordinær pris er 3000,- sv-kr. Skal ringe til uken å høre om de har den inne, og om hva bagen koster. Gravid og glad
AnTiLoPeSvIn Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 ja, baggen i norge tror jeg koster mellom 1800-2000 kr, men i værstefall så selger lille luna vogna for 2700 men det ligger i sarpsborg. frakt koster 200. baggen koster 1200. du kan jo se selv. lilleluna.no
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 Ok, takk for tipset. Kan jo kjøpe bare bagen derfra hvis den er dyrere i Sverige!
Som Natt & Dag Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 Ang quinny Freestyle.... Jeg har en som er 2 årgammel, den er sporty, lekker og se på, men den tipper bakover bare du ser litt hardt på den... Gutten min har aldri slått seg, men det er definitivt ikke en vogn jeg kommer til å bruke til den lille Babyn... Et godt tips, når dere kjøper vogn (spesielt trehjulinger) sjekk om hvor lette der å tippe bakover... Er desverre mange av de kule vognene som er alt annet enn stablile...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #9 Skrevet 21. oktober 2006 er en skikkelig møkka vogn`!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #10 Skrevet 21. oktober 2006 Hmm, Hvorfor møkka-vogn. Kan være nyere utgave har blitt forbedret da? Siden den har fått best i test?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #11 Skrevet 21. oktober 2006 Testen var av trehjulinger-nettopp med henblikk på veltefaren som er noe større ved trehjulinger..Så "best i test" er jo noe relativt.Men-den var den mest stabile.
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #12 Skrevet 22. oktober 2006 Den har lett for og tippe, men da kun om sportsdelen er vendt fra deg... IKKE med dreamibagen!! JEg har kjøpt min på Happyland nå, i oktober. Det kom på 3999 svenske kr. Dvs 3640 norske kroner... Med dreamibagen. Så veldig billig! Utenom oktobertilbudet så koster detn 2999 svenske og bagen 1499 svenske. Uansett billigere enn i norge. Jeg tør ikke kjøpe via nett jeg, orker ikke styret ved en evnt reklamasjon... Skjer det no med denne så er ikke sverige langt unna... VEl, jeg skal ha i slutten av januar selv. Og ser ikke no problemer med plass til Ödenwalder dunposen min... Men jeg har erfart med eldstegutten min, som og er født i januar, at det er varmt nok i bagen uten pose... Putt et lammeskinn under babyen og en god og varm dyne har holdt her... Dun posen vår har vi heller brukt ut og inn av bil, når vi har vært hos mamma. Og på vannet om sommeren. Men ang hun anonyme som sier at quinnyen er en drittvogn, ikke hør på henne. Hun har tydeligvis hatt dårlig erfaring. Er hun samme som går igjen her. Men selv om hun erfarer den som møkkavogn, så ser jeg ingen andre som gjør det... Det er bare til og være ops på at den kan velte om sportsdelen er fra deg, og at en ikke tar ryggen opp for fort, da kan ungen klemme seg. Men så lenge en er ops på dette så skal det ikke skje. Er jo det samme som at en er ops på å ta ned grinda for trappa... Lykke til!! Jeg anbefaler deg og kjøpe den om du liker den! Den er super og trille!!! Hilsen snart trebarnmamma som har hatt 3 forskjellige vogner!!
lifa og Eline Skrevet 22. oktober 2006 #13 Skrevet 22. oktober 2006 Eline er født i beg. av februar. VI brukte Oldenwaier(den med bamsen inni) de 2 føsrtse mnd. var ikke noe problem emd plassen. Bor i oslo og posen er varm og ogd derfor måtte den legges vekk i overgangen til april. Vi brukte baggen til rundt beg. av juli da var hun lite fornøyd me då ligge våken i baggen for hun så jo ingen ting. Ryggen kan legges helt end og selv med ryggen helt nede blir det elttere allikevel for en baby og se mer enn når den ligger i baggen. Kan anbefale vognen, vi har sposrtsvogn satsen vendt mot oss, da jeg synes hun erfor liten til å sitte andre veien enda. har ikke hatt problemer emd at den er spesielt ustabil. Skal selge baggen da det neppe blir fler på oss, bor i Oslo. den er blå.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 24. oktober 2006 #14 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg hadde en quinny vogn til min gutt.. Blir ikke aktuelt å ha en slik igjen.. Vogna tippa 2 ganger bakover og velta 3 ganger.. Jeg holder meg til Simo, da vet en hva en får.. "Men som sagt baken er delt"..
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #15 Skrevet 24. oktober 2006 Noen som vet hvor liten plass quinny`en tar i bilen i forhold til andre vogner? Det viktigste for meg er at den tar så liten plass i bilen som mulig siden vi kommer til å reise å besøke besteforeldre endel. Venter i slutten av januar.
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #16 Skrevet 24. oktober 2006 Definitivt MYE mindre plass enn simoen... Og carenaen. Quinnyen kan du "brette" mer sammen....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #17 Skrevet 24. oktober 2006 dere burde ikke kjøpe den vognen, er ikke en bra vogn. vet om så mange som har kjøpt den vognen som har angret seg, den burde ikke ha vært best i test, jeg har hatt 7 vogner nå. jeg har en del erfaring nå
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #18 Skrevet 24. oktober 2006 Til Lifa og Eline Hvor mye tenker dere å selge bagen for? Er interessert. Er det den nyeste modellen, Freestyle? Gravid og glad
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #19 Skrevet 24. oktober 2006 Til Honey. Takk for rådet. Får se om det blir Sverige-tur til helgen. Gravid og glad
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #20 Skrevet 24. oktober 2006 Vi har denne tre-hjulingen. Synes den er super stilig å se på. Kjempegod å trille. Lett å ta inn/ut av bilen. Jenta stortrives i den. Grei pris. men... vi har hatt en del smårusk med vår.. byttet hette, byttet hjul tre ganger... Men god service der vi kjøpte den, så det er bra :-) Litt "luftig" kanskje, men har skinn i nå, før dunposetid. Litt dårlig plass til varer under. Virker litt løs i "styret" -- bør nok ikke henge for tung stelleveske, varer etc på. Vi er i hovedsak fornøyd. Men jeg er jammen glad vi ikke solgte simoen vår... blir god å ha i uvær til vinteren.
lillebeth Skrevet 25. oktober 2006 #21 Skrevet 25. oktober 2006 vi har også denne vogna,og er veldig fornøyd! den tar veldig liten plass i bilen, vi har stasjonsvogn, men jeg kjører stort sett bare min lille yaris og vogna får plass i bagasjerommet hvis jeg tar av hjulene( 4 sek). eneste minus ved vogna er at det er stor avstand mellom bakhjulene, men dette pga stabilitet. så egentlig er det vel ikke ett minus!! lykke til!
Evelinemor Skrevet 25. oktober 2006 #22 Skrevet 25. oktober 2006 Hmm, jeg synes det verste med vogna er at den tar så vanvittig stor plass i bilen jeg da.... Med dreamien må den jo lagres i to deler, og med sportsdelen må den inn tversover - selv om vi har Passat! Men vi har kanskje blitt litt bortskjemt med mistralen som andrevogn. Dette er ei litt rar vogn - enten elsker du den eller så hater du den, virker det som. Hadde den vært litt mindre sammenlagt, litt lettere, litt mindre mellom bakhjula og en bedre kalesje, hadde det vært verdens beste! Vi var veldig fornøyd med den som bagvogn, men ikke riktig så fornøyd med sportsdelen. Bruker den kun på shopping nå:-) Kjøpte forresten vår på oktobertilbudet på Happyland i fjor, og har ikke hatt noe tull med den. Da mener jeg det var 2500 svenske for sportsvogna. Og kjøp for all del med maxi cosi, slik at du bare kan sette bilsetet på vogna når du må innom butikken en liten tur.
lifa og Eline Skrevet 25. oktober 2006 #23 Skrevet 25. oktober 2006 Hei glad og gravid Dreamybaggen hører til Quinny Frestyle 3xl comfort 2005 modelle. Brukt 5 mnd. da ville ikke snuppa ligge der lenger, mørk blå. Kunne tenke meg 750,- kr. for den. Adaptere, regntrekk og stormtrekk følger med. Innteresert send meg en maile på: [email protected]
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #24 Skrevet 26. oktober 2006 Hehe, da gjør du som jeg gjorde... Men du kan legge ryggen over sittedelen, ta vekk bøylen forran, og legg kalesjen over der igjen. Da blir den kjempe liten!! Ikke lang...
lifa og Eline Skrevet 26. oktober 2006 #25 Skrevet 26. oktober 2006 Huff ble vist feil i maile adr. den riktige er:[email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå