Gå til innhold

Til dere med lavt blodtrykk eller stiv nakke(skuldre)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er gravid i 4.mnd,og tror jeg har hatt lavt blodtrykk hele livet. Når jeg reiser meg(særlig etter å ha sittet lenge i ro), får jeg et slags press i bryst/nakke/skuldre, samt at hjertet slår hardere og saktere enn ellers. Dette varer max i 15 sek. Plages også med angst og stiv nakke/skuldre. Noen flere som har kjent dette? Kan muskelsmerter i nakke/skuldre stråle frem mot brystkassa?

Fortsetter under...

yepp muskelsmerter fra nakke skulder regionen kan stråle frem i brystkassa. regner med at blodtrykket har blitt målt i forbindelse med helsekontroll. hvis du har lavt blodtrykk vil hjerte jobbe hardere i det du reiser deg eller ved andre blodtrykksfall for å opprettholde blodtrykket slik at du ikke besvimer, dette er ikke uvanlig. så hvis du går og beveger deg er det ikke noe problem igjen. du kan prøve og begynne å bevege føttene som om du går på stedet rett før du reiser deg og mens/rett etter du har reist deg, da blir det ikke like mye jobb for hjertet fordi blodet fra føttene blir pumpet mer effektivt tilbake i omløp. ellers er det lite å gjøre med lavt blodtrykk annet enn å være flink å drikke nok væske. håper det hjalp litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...