Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk beskjed på sykehuset at han skulle ha minst 2 bæsjebleier i døgnet. På den måten ville jeg vite at babyen fikk nok næring. Nå har han ikke bæsjet på snart 2 døgn han får mm og ca 100ml mme i døgnet.

Må jeg gi han mere mme kanskje? Ps jeg ammer hele tiden, max 30 min pauser innimellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blande du malt i mme? det skal hjelpe til å få ting ut!

Skrevet

er det ikkje litt rart at de sa at han skulle ha 2 bæsjebleier i døgnet? er jo veldig lite mme han får (med kun mme skal de ha en bæsjebleie i døgnet)

men det de sa til meg var at når du amme var det like normalt med 10 bæske bleier om dagen som en i uken.

Skrevet

hei frøken =0)

helt normalt det der.ammer du,så er det ikke bestandig avføring hver dag.jeg ga mm innimellom,så det ble omvendt.han hadde ca hver andre dag da.nå er det kun mme her,og jeg måtte lete frem malt gitt.

en ting har jeg funnet ut....det er mye mindre tjas med amming....å min knert hadde også gulsott,men fikk ikke den beskjeden der.han våknet når han ville ha mat,og fikk det han trengte.er vist litt for glad i mat mener hs....håper dere har det bra.savner alle di morsomme innleggene dine jeg =0)

Skrevet

Bland litt malt i melka så skal du se det hjelper :)

Skrevet

De kan bæsje alt fra flere ganger om dagen til en gang i uken, faktisk også en gang hver 14 dag! Dette er mer vanlig når de kun får mm.

(Her bæsjes det 1 gang for dagen, men får kun mme.)

Er det kun mme din lille gutt får, burde han bæsje hver dag. Malt extrakt er da lurt å ha i. (Selv har jeg en halv til en hel t-skje malt i pr måltid for at han skal kunne bæsje.)

Hvis du ser at han er urolig fordi han ikke får bæsjet, gir du han malt. Merker du ikke noe forskjell på han, lar du være, og trenger ikke uroe deg:-)

Dette var mitt råd i allefall, og min erfaring! Lykke til:-)

Skrevet

Litt rart at sykehuset sa at han skulle ha 2 bæsjebleier i døgnet..de burde jo ha bedre peiling enn dette.

Er helt normalt at det kan gå 2-4 dager mellom hver gang, og faktisk opp til 14 dager sies det. Min jente bæsjer hver 3. dag og får mme.

Det du kan se etter hvis du lurer på om han får nok næring er å telle antall tissebleier. Det sies at man skal ha 5-6 tissebleier i døgnet:)

Skrevet

sönnen min bäsjet hver 3. dag i sommer,da var han 3 mnd. nå bäsjer han en gang i uka. hvis jeg syns det virker som at han plages, gir jeg ham litt sviskesaft.

Skrevet

Hvor gammel er bebien din? Får han mme skal de helst ha avføring hver dag, det var kanskje det de mente på sykehuset.

Skrevet

HI

babyen er 2 uker og får bare mellom 50-100ml mme om dagen.

Skrevet

så lenge babyen får mm så kan det være like vanlig med bæsj 10 ganger om dagen som hver 10ende dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...