Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 fikk beskjed på sykehuset at han skulle ha minst 2 bæsjebleier i døgnet. På den måten ville jeg vite at babyen fikk nok næring. Nå har han ikke bæsjet på snart 2 døgn han får mm og ca 100ml mme i døgnet. Må jeg gi han mere mme kanskje? Ps jeg ammer hele tiden, max 30 min pauser innimellom.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 blande du malt i mme? det skal hjelpe til å få ting ut!
akt80 & Sara Emilie Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 er det ikkje litt rart at de sa at han skulle ha 2 bæsjebleier i døgnet? er jo veldig lite mme han får (med kun mme skal de ha en bæsjebleie i døgnet) men det de sa til meg var at når du amme var det like normalt med 10 bæske bleier om dagen som en i uken.
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 hei frøken =0) helt normalt det der.ammer du,så er det ikke bestandig avføring hver dag.jeg ga mm innimellom,så det ble omvendt.han hadde ca hver andre dag da.nå er det kun mme her,og jeg måtte lete frem malt gitt. en ting har jeg funnet ut....det er mye mindre tjas med amming....å min knert hadde også gulsott,men fikk ikke den beskjeden der.han våknet når han ville ha mat,og fikk det han trengte.er vist litt for glad i mat mener hs....håper dere har det bra.savner alle di morsomme innleggene dine jeg =0)
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Bland litt malt i melka så skal du se det hjelper
-Juno- Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 De kan bæsje alt fra flere ganger om dagen til en gang i uken, faktisk også en gang hver 14 dag! Dette er mer vanlig når de kun får mm. (Her bæsjes det 1 gang for dagen, men får kun mme.) Er det kun mme din lille gutt får, burde han bæsje hver dag. Malt extrakt er da lurt å ha i. (Selv har jeg en halv til en hel t-skje malt i pr måltid for at han skal kunne bæsje.) Hvis du ser at han er urolig fordi han ikke får bæsjet, gir du han malt. Merker du ikke noe forskjell på han, lar du være, og trenger ikke uroe deg:-) Dette var mitt råd i allefall, og min erfaring! Lykke til:-)
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 Litt rart at sykehuset sa at han skulle ha 2 bæsjebleier i døgnet..de burde jo ha bedre peiling enn dette. Er helt normalt at det kan gå 2-4 dager mellom hver gang, og faktisk opp til 14 dager sies det. Min jente bæsjer hver 3. dag og får mme. Det du kan se etter hvis du lurer på om han får nok næring er å telle antall tissebleier. Det sies at man skal ha 5-6 tissebleier i døgnet:)
Muffinsmamma Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 sönnen min bäsjet hver 3. dag i sommer,da var han 3 mnd. nå bäsjer han en gang i uka. hvis jeg syns det virker som at han plages, gir jeg ham litt sviskesaft.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #9 Skrevet 21. oktober 2006 Hvor gammel er bebien din? Får han mme skal de helst ha avføring hver dag, det var kanskje det de mente på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #10 Skrevet 21. oktober 2006 HI babyen er 2 uker og får bare mellom 50-100ml mme om dagen.
mai mammaen til to Skrevet 21. oktober 2006 #11 Skrevet 21. oktober 2006 så lenge babyen får mm så kan det være like vanlig med bæsj 10 ganger om dagen som hver 10ende dag...
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #12 Skrevet 21. oktober 2006 hvorfor er jeg anonym.... hahaha skikkelig ammetåke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå