Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Hvor mange timer er det normalt å ha barnevakt. Mener dere det er en min og max grense?

2) Hvor mye skal man betale? Hva hvis de er to venninner?

3) Må jeg lage mat, eller er det nok med brus og snacks?

4) Hvor gammel bør babyen være før man får barnevakt?

5) Bør barnevakten komme etter at barnet er lagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Kommer litt an på hvor gammel ungen er og barnevakta ikke minst.

2: synes 30-40 kr timen er grei betaling med ei "grunnlønn" på rundt 150 kr. Samme pris om de er to med mindre du ber begge sitte barnevakt, da bør du kanskje øke litt.

3: hvis de skal sitte barnevakt på ettermiddagen er det kanskje greit å lage noe middag til dem, på kvelden er snacks og brus nok.

4: så gammel at du føler det er forsvarlig å gå fra h*n

5: Barnet bør få hilse på barnevakten og si ha det til foreldrene før det legger seg, da vil det ikke være helt uforberedt dersom det våkner mens dere er borte.

Skrevet

Kommer jo an på alderen på barnet da...

1) spørs hvem og når. Var på fest her forrige helg (30årslag) Da passet bror+kone ham her hjemme. De hadde ham da fra 19 og utover morgnen dagen etter. Lagde ikke mat eller snacks..hehe.

Min grense?? Om du bare skal ned å handle tar jo ikke det lange stunden. Snakker du om ungdommer som får betalt vil jeg vel si en to timer. Hvis det er i familie eller nabojenta som synes det bare err kos kan det jo være stas å få passe den lille 30min og:) Max blir vanskelig å si. Er det på dagen blir det vel mindre enn på kvelden. Kommer jo og an på aldern til barnevakten.

2)Betaling..virker som om det er forskjellig rundt om i landet hva som er normalt. Og er det familie? Jeg fikk ikk betalt av søstern da jeg passet hennes små. Skulle bare mangle!! Men fikk jo snack og stadig ting og tang:) Er det trilletur på dagen blir det vel mindre enn ved en hel kveld. Er så vanskelig å si. Jeg ville kanskje gitt dem en hundrings hver for noen timer på kvelden. Tror trillepenger ligger på 20-50,- timen. (mener jeg å ha lest her et sted)

3) Jeg synes det er nok med brus og snacks. Men igjen..er det lillesøstra di så lager man gjerne i stand mat. Og spørs hvor mange timer det er snakk om da. Ellers er jo Grandiosa en vinner hos de yngre;)

4) Hvor gammel? Ja tar h*n flaske? sover fra leggetid? Hvor gammel er barnevakten? Personlig synes jeg det er greit å vente til iaf 2-3mnd. før man tar en helaften. Dette også for mor sin del. (savn, ammetåke, sprengte pupper, uro...)

5) NEI! men igjen er babyn 2-3mnd. er det jo ikke så nøye. Ellers mener jeg at barn ikke skal våkne opp og "hvor er mamma og pappa og hvem i heite er det som er her nå, det var ikke slik da jeg la meg." La barnevakten få være med på leggerutinen da vel. (er det en barnet kjenner godt? hvor gammelt er barnet? kommer barnet til å våkne mens dere er borte?)

Veeeeldig vanskelig å svare deg, for du sier ikke noe om hvor gammelt barnet er, om det er kjente personer for barnet, om det er familie, om det er dag/kveld++ Og så har det mye å si hvordan barnet er. Noen storkoser seg med alle, ander er veldig avhengig av mor/far.

Skrevet

1) d er helt opptil barnevakten og foreldrene å bli enige om er nå min mening

2)Jeg har aldri sittet sammen med en venninne men et sted mellom 50-100 får jeg betalt, varierer på antall unger og alder.

3) Må ikke lage mat, hvis d er rundt middagstider kan du kjøpe en grandiosa eller slikt, ellers er snacks og brus greit

4) Kommer ann på om h*n tar flaske og sove mønster og hvor godt babyen kjenner barnevakten og hvor erfaren barnevakten er på å passe babyer. Men 4-5 mnd(hvis h*n tar flaske) syns jeg er greit. Har faktisk passet nabo jenta når hun var 11 dager mens forldrene var på siste julehandel lillejulaften men bare et par timer og hun amma ikke..

5)Barnevakten bør komme FØR barnet har lagt seg, har av erfaring lært at barna blir urolige hvis de våkner på natta og mamma og pappa la dem og nå er d en annen parson der, dette var da små barn, er d et eldre barn 5 + så kan du (hvis d absolutt IKKE passer eller er mulig for barnevakten å komme før barnet har lagt seg) fortelle barnet at mamma og pappa skal bort og barnevakten(som h*n kjenner fra før og vet hvem er) kommer i d de drar så h*n blir ikke alene i huset, men d greieste er at barnevakten kommer og er der mens barnet legger seg, selv om foreldrene ikke skal dra før om en time eller så.

Dette er bare min mening da, ikke no fasit svar, gjør hva DU føler deg komfortabel med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...