Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1) Hvor mange timer er det normalt å ha barnevakt. Mener dere det er en min og max grense?

2) Hvor mye skal man betale? Hva hvis de er to venninner?

3) Må jeg lage mat, eller er det nok med brus og snacks?

4) Hvor gammel bør babyen være før man får barnevakt?

5) Bør barnevakten komme etter at barnet er lagt?

Fortsetter under...

heisann..

1) jeg mener det ikke er en min eller max grense på hvor lenge barnevakten skal sitte. hvis hun mener det er for lenge sier hun forhåpetligvis i fra til deg,

2) noen mener det er nok med 60-70 kr i timen, men det er jo egentlig opp til deg selv hvor mye du vil betale. hvis de er to venninner betaler du bare for hun sko sitter barnevakt. du har ikke "leid" inn to, men en. da kan venninnene bestemme selv hva de/hun vil gjøre selv.

3) nei du trenger ikke lage mat hvis du ikke vil. det holder lenge med brus og snacks. hvis de er sultne kan de bestille mat selv. (det pleier jeg å gjøre, hvis jeg sitter en stund)

4) jeg mener ungen bør i alle fall være 3-4 mnd før du begynner med barnevakt.

5) det er helt opp til deg selv og barnevakten. hvis noen har problemer med å legge barn er det en fordel å legge barnet selv før barnevakten kommer. men hvis barnevakten er trygg på seg selv og mestrer dette kan barnevakten legge barnet for deg mens du er å koser deg.

dette er ut i fra mine meninger. jeg kan ikke si noe sikkert, for jeg har ikke barn selv. jeg pleier å sitte litt barnevakt, så det var derfor jeg svarte deg på dette innlegget.

• 1 måned senere...

ja, tenk, det sa de ikke noe om på svangerskapskurs, svømming for gravide og yoga, jordmor og lege... Jeg har slitt veldig med samme spørsmål, og kommet frem til følgende:

hvor lenge barnevakten sitter er avhengig av hvor gammel han/hun er, jeg vil f.eks ikke at en tolv-åring skal gå hjem selv to om natta. Vi har ordnet det slik at de da sover over.

Man betaler bare den man har spurt, det blir opp til henne/han å gjøre opp med vennen sin. Min sekstenårsgamle barnevakt foreslo 25,- pr barn +10 etter seks. Det er nok fordi jeg har to, så hun havner på seksti kroner timen etter seks om kvelden. Det blir ikke lønnsøkning med det første!

Selv lager jeg ikke mat i ukedagene, men de får pizza eller noe annet godt i helgene. Og snop og brus.

Når du føler barna er trygge med barnevakt, så er de gamle nok. Selv har jeg aldri lagt ungene når barnevakten kommer, men mine aksepterer å bli lagt uten spørsmål, det må jo være avgjørende? Lykke til! Det er dyrt å ha barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...