Gå til innhold

April: snuppa datt ned fra stellebordet...:(

Anbefalte innlegg

Og nå gir hun uttrykk for at hun vil sove... Og så er hun veldig klengete og grinete..vil helst sitte på fanget. Men det kan også være pga hun har blitt litt forkjøla.. Hun har to store blåmerker i ansiktet... Ville dere hørt med legevakta mtp hjernerystelse, eller bare sett det an? Hvordan kan man vite om de har hjernerystelse? Ble så usikker nå.. Det er vel en halvannen time siden hun datt ned nå..

Fortsetter under...

Huff, stakkars lita: ( Håper tulla di har det bedre nå!

Du har kanskje allerede fått svar på det du lurte på av andre siden det har gått en stund nå siden fallet, men det jeg vet om hjernerystelse er at mange gjerne vil sove, og da skal man være på vakt. Det kan bety at de kan miste bevisstheten. I tillegg til ansiktet, slo hun også selve hodet? Vet at andre symptomer også kan være kvalme og svimmelhet og vondt i hodet selvsagt.

Tror jeg ville ha kontaktet legen for å være på den sikre siden.

Koselig om du vil gi en tilbakemelding om hvordan det går med snuppa di!

Hei. Håper det går bra med henne. Jeg tro nok at jeg hadde tatt med Lille en tur til legen hvis jeg var i tvil. Bedre med 10.000 ganger for mye en en for lite. det er viktig som Hijo skriver at trøtthet og kvalme/oppkast er tegn på hjernerystelse. Hvis du har lagt henne til å sove bør du vekke henne ganske ofte for å se at bevisstheten er normal og at pupillene er like store. Du kan også ta en lomme ykt å kort lyse mot hvert øye og se at pupillen trekkes seg sammen. Ikke lys for nærme øyet, og ikke mer et såvidt at lyset treffer øyet (under 1 sek). Håper det går bra. Gi oss en oppdatering når det passer. Hvis situasjonen er den samme som i sted ville jeg nok tatt en tur til legen. Magnus falt ut av senga i sommer, han var da riktignok bortiomot bevisstløs i noen minutter, men da fikk jeg "skjenn" av legen fordi vi ikke hadde fått han undersøkt av lege og tatt CT av hodet.

Nå har vi snakka med legevakta, og fikk beksjed om at vi skulle vekke henne etter 30 min søvn og se om pupillene var like, og at vi fikk "vanlig" respons. Hun bør ikke ser TV (men det er hun heller ikke interessert i.. :)) og lese bøker. Altså ikke så mye stimuli for øynene. Skal see formen an i løpet av dagen og måtte bare ta kontakt igjen hvis vi var usikker på noe. I natt må vi vekke henne to ganger, for sikkerhets skyld.. Men snuppa har ikke vært kvalm -eller gitt uttrykk for det iallefall..og vanskelig å si om hun har hodepine pga alderen... Så det ser bra ut foreløbig. Hun har jo både spist og lekt her i stua etter hun falt.. Hm..ble litt surrete dette..men hun ser frisk ut foreløbig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...