Gå til innhold

Kan man..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ringe fødeavdelingen på sykehuset å få snakket med jordmor hvis man har noen spm. i helgene, og ellers? Hun jordmora som jeg går til jobber ikke hver dag, så kan ikke ringe henne hvis det er noe jeg lurer på.. Å nå er det jo helg da.. Men kan man da ringe sykehuset, eller kan man ikke ringe dit hvis det ikke gjelder noe skikkelig alvorlig? Vil jo ikke "mase", men er litt bekymra..

Setter stooor pris på svar=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selfølgelig kan du det... det er alltid godt med et svar....lykke til..

Skrevet

Ja sant det! Har hatt litt mens-smerter i dagene som har vært.. Ikke kommet noe blod.. Å jeg kjenner liv..nSå det er vel egentlig ingenting å bekymre seg for..? Men blei litt usikker om jeg skulle vente til over helga å se det litt an, eller ringe nå.. Er i uke 19+1.. Er mens-smerter normalt da? At ting vokser og strekker seg?

Takk for svar=)

Skrevet

Livmora strekker seg ja.. jo nærmere fødselen, jo mer vil den strekke seg. Det kan man kjenne enten via murringer, eller at man har kynnere. Forskjellen mellom kynnere og rier er at kynnere er uregelmessige, kommer litt nå og da, gir seg ofte når man er stille, og varer over 1-2 min opptil 10. Rier kommer regelmessig, er "harde tak", som ofte er verre enn kynnere, og varer bare i ca 30 sek i starten. Hvertfall slik jeg har opplevd det når jeg har hatt rier nå. VHar vært inne å stoppa de ett par ganger kan man si.... :-)

Skrevet

normalt med mens murringer i uke 14 oxo el

Skrevet

Til tidligere man er, jo vanligere er det vel mensmurringer. Jeg kan ikke si noe for sikkert jeg.. hehe..er ikke lege. Men livmora jobber ganske intenst da. Husker jeg hadde mye murringer, som jeg ikke klarte å beskrive eller skjønne om enten var murringer eller bekkenløsning omtrent. Men de gav seg rundt uke 20, og gikk over til kraftige kynnere som jeg skjønte var det. Og så over til rier. Murringen opplevde jeg som bare plagsomme, ikke direkte vonde :-)

Skrevet

ok,er nok vanlig da he he...jeg er nemlig 14 uker og hADde mens mirringer i går...ikke noe særlig i dag men er ikke direkte vont..

Skrevet

er nok bare nurket ditt som trenger mer plass :-)

Er du i uke 14 er jo nurket over 6 cm langt nå... :-D Vi var på UL i uke 13, og da så babyen "ferdig" ut. :-) Lykke til, tar det seg opp til vonde rier, kan du jo ringe lege eller legevakt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...