Gå til innhold

jeg er 13 uker på vei....kan jeg kjenne på livmoren om det er en eller to i magen nå?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sterk følelse for at det er to.....har hatt det hele tiden....av mange foskjellige grunner. Magen er stor, men når jeg klemmer på magen, kjennes ikke livmora så stor ut. Den når halvveis opp til navlen ( hvis jeg kjenner rett, og så skrår den på en måte innover). Jeg vet jeg har bakovervendt livmor....kan det ha noen innvirkning på hvor stor den kjennes? Skal til jordmor i neste uke. Kan hun kjenne på livmoren om det er mer enn et barn i magen? Eller går sånt ann å overse ennå? Magen min er kjempe stor allerede....så den er godt synlig. Hvordan opplevde dere livmora og magen når dere var 13 uker på vei, sånn ca? Er det stor forskjell på når man er gravid med en eller to? Eller kommer den store forskjellen senere?

Fortsetter under...

Hei du!!

Vanskelig den der... Men vet i hvertfall at min Jm kjente det..Men jeg var da 15 uker på vei... Den hadde passert navlen allerede. Følte også at jeg fikk mage veldig fort men trur egentlig at jeg bare var veldig oppblåst...Men ser allerede nå at den begynner og ta form. Er nå 16+ 5..Begynner i min 17 uke snart... Syns det går fort jeg... Gleder meg til jeg begynner og kjenne liv også. ;) Da blir det nok livatt inni der! Trur jeg har kjent litt men er litt usikker.... Aner ikke hvordan det er og gå med 1 før dette er mine første men var veldig kvalm i begynnelsen,vonde pupper og fort sliten.. Er glad kvalmen har slippi nå. Håper dette hjalp deg noe.... Om du vil kan du jo ta priv ul da. da ser de jo med engang om det er to der ;)

Lykke til, da.... Og håper vi vil høre fra deg da du vet noe mer.

jeg har også hatt følelse på to.... helt siden befruktningen faktisk:)

men er 7+6 nå, og kjenner livmoren noen cm (5?) over skambenet allerede... hva tror dere tvillinggravide? er det ikke litt rart? er mitt andre svangerskap da, kanskje derfor- ellers mener jeg at jeg er mye trettere enn sist, svimler hele tiden, er totalt sofa klegg- har holdt meg hjemme i tre uker nå, pga det, og at ryggen har krevd ro...

Jeg har også to barn fra før og helt siden jeg ble gravid nå sist med tvillinger har jeg hatt en rar følelse. Grudde meg veldig til ul denne gangen for jeg følte noe var "galt". Mannen min ble nesten sint på meg for jeg var så negativ, men sa til han mange ganger at denne gangen er det noe annerledes uten at jeg vet hva det er. Jeg trodde jo at det kanskje skulle vært noe galt, men da vi kom på ul viste det seg at det var to der inne. Skal aldri tvile på intuisjonen min mer!!!

• 2 uker senere...

Jeg er 15+1 og livmor når nå opp til navlen. Når livmor hardner til kan jeg kjenne på den og da er den nå på str med en melon. Er dette nornalt, eller er det 2? Legen mente livmor passet til lengde på savngerskap da jeg var på kontroll i uke 11, da passet den til 11 - 12 uker på vei. Men livmor har vokst mye på 4 uker altså! Håper jeg kommer inn til ny kontroll snart...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...