Gå til innhold

Fra når har samboer fått alkohol nekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 35 nå, og lurer på når det er på tide at sambo holder seg unna alkoholen? Er veldig kjedelig om det sku skje noe og han da har drukket.. Når har dere satt grensa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har avtalt at han skal holde seg unna alkohol fra den første dag jeg er høygravid...

Skrevet

Hva beregnes som høygravid a? Fra hvilke uke?

Skrevet

er det ikke 40 dager før termin..er ikke sikker men tror at det var noe sant

Skrevet

Vi har ikke snakket så mye om det, men han har fått julebordsnekt og beskjed om å holde seg hjemme i helgene de siste 3-4 uker før terminen 5.12.

Skrevet

okey, da sier vi 1 mnd her tenker jeg..... så hele november faktisk..... da slipper jeg å kjøre hver gang det er noe.....

Skrevet

Fra nå av til evig tid... hehe. neida. men fra nå ja. er i uke 35

Skrevet

Vi har blitt enige om at de siste fire ukene før terminen skal være helt alkoholfrie. Samboeren min har egentlig ikke drukket noe særlig i det hele tatt de siste månedene. Han skal ut med noen kamerater i kveld faktisk... men jeg kan ikke huske sist han gjorde det så jeg skal ikke klage!! :-)

Skrevet

Vi har ikke snakka så mye om det enda, men han har ikke vært ute på lang lang tid heller... Eneste jeg har sagt er at jeg ikke vil ha en full og alkoluktende samboer med på fødselen, da får han vente på gangen... :))

Han er invitert på fest første helgen i nov, men hørte han takka nei...

Skrevet

ca 3 uker før termin kanskje? et glass vin eller øl skal gå bra litt nermere da, men ikke noe mer.

Festing blir vel uaktuelt noe nærmere enn 1 mnd før. Nå er jo han sjelden på fest da, men det er jo julebord og slikt, og der må han nok ta det litt med ro.

Skrevet

Her har han heldigvis nesten ikke drikki siden jeg blei gravid... var jo litt i sommer, men ikke mye!!

Så vi har egentlig ikke snaket så masse om det, men han hadde sagt nei til julebord med jobbben da, skulle bare mangle- danmarkstur 13. desember eller no- og jeg har termin 19. ;-)

Skrevet

Da jeg har termin 24 des, har jeg sagt klart ifra om at det ikke blir noe drikking eller reising på samboer fra 1 des.

Han skal bort 2 dager i slutten av november, synes det er ille nok:)

Vet jo aldri når ting skjer her. Pluss at dette er vår første, og jeg må si jeg gruer meg litt!!

Skrevet

jeg har termin 24.12 og jeg har sagt at jeg helst vil ha han ikke så langt unna fra 1.des. men en øl vil jeg ikke nekte han til middag eller til lørdagskos.

Skrevet

Oj, synes dere er skikkelig "strenge" ??!!

Kunne ikke falle meg inn å nekte mannen min å ta seg en øl eller tre (han drikker seg aldri full da) og så opptil hele fire uker før termin ?!

Sålenge mennene ders ikke drikker seg sanseløst fulle ved enhver anledning - synes jeg vel de bør være voksne nok til å avgjøre dette selv.

De har vel ikke noe ønske om å gå glipp av fødselen fordi de er døddrukne, så de kan vel selv regne seg fram til at den uka dere har termin er det greit å unngå å bli helt canacas ?

(mange går jo 2 uker over termin også - og da er det plutselig 6-7 uker de ikke skal få røre en øl eller gå bort ?)

Og julebordsnekt, hvorfor det ??

(skjønner hvis det er utenlands samme uke som terminen, men ellers rekker de vel til sykehuset før baby er ute ?)

Jeg var selv på fest da jeg var 10 dager over termin jeg, man rekker jo alltids sykehuset hvis noe skulle starte - det er jo ikke som om babyen er ute et par timer fra man får første ri.

De starter vel ikke å drikke etter at dere har fått rier akkurat, og fra da går det jo som regel iallefall 10-12 timer.

Mannen min er på turnè i Sør-Trøndelag han, helt frem til dagen før. (bor i Oslo) men regner da med at det går fint, gikk 12 dager over med førstemann så :-)

Har alliert meg med svigermor og tre venninner da, så jeg har noen å ringe til som kan ta seg av snuppa hvis vannet (mot formodning) skulle gå før.

Skrevet

Vi har ikke snakka om det... men e jo egentli ingen problemstilling hær ... han tar sæ ei øl max to en og anna kveld... Dessutn så tenk han nu sjøl å... han håpa nu at babyen va kommen før di sku ha pinnekjøttaftn på jobben hannes... da har di nemmeli flatfyll... huska ikke heilt katti det va... men det va nu i desember i allefall...

Vi bor jo nesten en time unna sykehuset så litt hensyn må han ta... men det sjønna han nu sjøl så det træng ikke æ å førtell han...

Sist kom frøkna en mnd før tia... takk å pris førr at ho ikke bestemt sæ førr å kom kveldn før... da satt nemmeli sambo, og svigersan og kosa sæ me masse cognac så da hadd det nok bidd taxi...

Skrevet

Har fått sin siste "øl" dag i dag hihi...

Han spurte om jeg kunne kjøre han på spilling i kveld slik han kunne ta seg ett par øl,,,jeg sa ja,men det er de to siste på deg;)

Han hadde vist regna med det og var klar for å holde seg una alkoholen fremover;)

Skrevet

Jøsses....han skal være avholds fra nå og til jul, dvs 2 måneder ?

I tilfelle du føder ?

Sterkt !

Skrevet

Her i garden går det på sunn furnuft - Jeg har ikke noe tro på det å nekte de. Mannen min kan heldigvis tenke selv!!

Han spurte meg hva jeg synes om å gå på julebord den 25.11 ... 9 dager før termin - helt ok, for meg, bare han ikke drikker seg sanseløs (noe han aldri gjør). Så sa jeg at han fikk inngå en deal med sjefen sin, om at han betaler taxi hvis mot formodning noe skulle skje akkurat da...

Jeg synes bare det er koselig at han kan kose seg med noen øl en fredagskveld!! Det skal være sagt at jeg ikke har sånn typisk "flymann" som skal ut for enhver pris.... Derfor er jeg så glad i ham også!!

Klem

Skrevet

E heilt enig med dæ bratsj!!!!!!!!!!!!!!!!!!

e mildt sagt sjokka over at så mange nekte typan dokkers en fest/drikke i midten av OKTOBER??? har termin 5 desember og samboern min ska få lov tel å ta sæ pils tel den dag omså..(bare 4% føde på termin, og de fleste går over) fins masse folk som kain kjøre oss vess d sku skje nåkka etter han har tatt nåen pils..

Syns fleire virke litt vell hysterisk.... ta livet som d faller seg.. brum brum!

:)

Skrevet

Jeg har ikke satt noe spesiell dato eller alkonekt!,Men vil ikke ha med meg en full mann på føden,men regner med han drikker "fornuftig" når det begynner å nærme seg,hvis han skal ut!

Det er det jeg krever,pluss at han er tilgjengelig på tlf!Altså at han kikker på mobilen med jevne mellomrom,hvis han er ett sted med mye støy!

Skrevet

sa nett til typen at han kunne ta seg en øl.

men jeg er kun i uke 30 for øyeblikket. Men han har planlagt tur med jobben i begynnelsen av desember pluss to julebord. og jeg har selv sakt nei til julebordet med jobben, selv om jeg ikke kommer til å drikke uansett, og det er over en måned før termin...

Skrevet

Det tar 1 time å kjøre til sykehuset så det er litt kjipt om sambo da har drukket 1 flaske vin eller en six pack med øl, og jeg må kjøre selv med vonde rier.

Man vet aldri hvordan fødselen starter og hvor fort det går, så jeg belager meg ikke på å sitte hjemme i 12 timer fra første rie;)

Skrevet

Så vidt jeg har sett så er er det ingen av innleggene her som sier noe om noen som har nekta typen alkohol nå i oktober;)

Er vel fylla 1 mnd før som kan være litt skummelt, iallefall de som føder for tidlig osv.. En øl eller et glass vin kan jeg ikke se spiller noen stor rolle da.

Skrevet

sambo har bare fått beskjed om at han må ha mobilen tilgjengelig hele tiden hvis han ikke er hjemme... han kan drikke så mye som han vil... for når babyen kommer blir det ikke så mye av det...

Skrevet

sambo og jeg er enig om at den siste dagen han drikker er lørdag 18 nov, når vi er invitert i et 30-års lag.. da er det en mnd igjen til terminen min.... vi skal på et vennejulebord helgen etterpå,men da er det ingen alkoholinntak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...