Gå til innhold

JEG MÅ HELPUMPE ! Hvilken pumpe egner seg ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei:)

jeg har en sönn på to og en halv mnd. han har leppe og ganespalte,også kalt hareskår..

sitter med det samme problemet som deg..litt dårlig samvittighet for at jeg har så lite melk. jeg må pumpe meg hele tiden for han har åpen gane og ikke får til å suge pupp. det er veldig sårt!! jeg gråt litt i begynnelsen av at jeg ikke fikk amme,selv om jeg hadde oppimot 200ml per gang en periode.(det ble jo til å fryse ned) skulle ha pumpa mye mer regelmessig,så kanskje jeg hadde hatt melk enda. nå sliter jeg med 20ml,som deg.. min sönn skal opereres om to uker. etter operasjonen gir jeg meg. jeg liker ikke mme,(mange grunner,fek tykkere gulper og litt mer ont i magen) men takk og lov for att den finnes:))

lykke til med valget!

Hei stinemor7,

visste du at det for tiden ikke finnes ammehjelper i norge med spesialkompetanse (=erfaring) på leppe/ganespalte? Kanskje noe å tenke over når ting roer seg?

MEdela har flere pumper som kan brukes dobbelt (hvilket er alfa og omega når det gjelder fullpumping!), Medela Pump in Style er praktisk (er i en sekk!) og dyr, mens Lactina er den man får leie (men den er et drog).

Mini Electric Plus kan visstnok også brukes dobbelt. Alle er bra!

Pump in Style er praktisk (er i en sekk!) og dyr, mens Lactina er den man får leie (men den er et drog).

hva mener du med (men den er et drog) ? Og hvilke av disse to er best ? Pris spiller ingen rolle

Til deg over expats innlegg, så sliter ikke jeg, vet ikke hvor du fikk det i fra, men jeg får til å få ut mye mer enn 20 ml, håper det blir bra for deg fremover. klem klem

Et drog (sorry kanskje et bergenser uttrykk!!!): Det er som å dra med seg et sta esel på tur. Passer best på en plass i huset for ikke å bli beveget før du gir den tilbake.

PiS er høykvalitet (Standardutstyr for arbeidende mammaer i USA hvor man har tre UKER permisjon), holder i flere barn, og kan kjøre på sigaretttenneruttaket i bilen din! Mini electric plus holder visstnok bare i ett barn. Lactina er høykvalitet, men altså veldig upraktisk hvis du vil ta den med noen steder. Alle har mer eller mindre samme effekt (jeg har personlig erfaring med Lactina og Minien) og samme pumpesettet (plastikdelene).

Eg har brukt Medela Lactina (lånte på helsestasjonen). Den er som skreve over, ganske så stasjonær... litt stor og bråkete. Eg brukte enkelpumpe på den i 5 måneder, men då kjøpe eg dobbelpumpesett... og alt gjekk mykje raskare. Så eg anbefaler å kjøpe eit dobbelpumpesett om det fins til den du velger.

Eg brukte Medela Swing også, den er veldig lett, lite støy og enkel å ta med seg rundt i huset (td når eg satt og venta på at lillegutt skulle sovne, samtidig som eg såg tv og pumpa- for då måtte eg gå litt til og fra). Men følte at Lactinaen var meir effektiv...

Snakka med ein Medela-mann, og han anbefalte pump-in-style når ein fullpumper...

No har eg fullpumpa i 8 måneder, men har nettopp gitt meg... Men har masse fryst mm i frysen som lillegutt skal få framover.

Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...