Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Flere? Ser at det er to andre her, kanskje det er fler? Dette er vårt 4. forsøk, og også det siste. Og det er spennende dager, men jeg prøver å ikke tenke for mye på det jeg da. Men tankene og spenninga dukker hele tiden opp, vil gjerne ha svaret samtidig som jeg ikke vil ha det. Har tenkt på om jeg skulle bli gravid og, om jeg vil klare å slappe av i svangerskapet, eller gå med konstant redsel for at dette umulig kan vare. Hvordan får dere andre dagene deres til å gå?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6769460-satt-inn-egg-i-uke-42/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg fikk satt inn denne uken også. Skal prøve å leve som normalt å ikke tenke så mye på det, men det er lettere sagt enn gjort... Har hatt skikkelige smerter i magen etter uttaket så det har vært vanskelig å leve normalt. Håper det blir bedre til neste uke når jeg skal på jobb.

Hei!

Hadde innsetting av 2 fryse-egg i går. Hadde 1 forsøk i juni. Da ble jeg gravid men mistet i uke 10. Så blir jeg gravid nå blir nok dette ett ganske spesielt svangerskap. Tror nok jeg kommer til å ha vanskeligheter med å slappe av, iallefall de første 12 ukene.

Jeg har vært litt i tvil hva jeg skulle gjøre i forhold til jobbing. Sist gang var jeg sykmeldt 1 uka etter innsetting. Det var jeg glad for. Denne gangen har jeg bestemt meg for å sykmelde meg til etter testing. Har ikke noe fysisk krevende jobb, men på jobb får jeg veldig mye tid til å sitte å gruble og kjenne etter tegn fra kroppen.

Blir spennende å følges framover. Krysser fingre!

Hei MalinL

Jeg er på tur å gjennomgå det samme som deg snart.

Jeg hadde mitt 3 forsøk i mai, og ble da gravid for første gang.

Jeg blir snart 40 år så jeg fikk satt inn to egg, men det var bare det ene som festet seg. Jeg var begynt på den 12 svangerskapsuken da det ble oppdaget at fosteret hadde stoppet i utvikling i uke 9 + 4

Vi har kun to egg på frys, så jeg er aller mest spent på om de overlever optiningen. Var det noen av dine som ikke overlevde opptiningen?

Jeg synes jo det er ekstra spennende denne gangen, siden man vet at i alle fall ett egg var av så god kvalitet at det festet seg.

Når det gjelder sykemeding, så var jeg sykemeldt fra innsetting og fram til jeg mistet. Jeg var allikevel en god del på jobb, men det blir jeg ikke å gjøre denne gangen hvis det lykkes. Jeg har en stressende jobb, så legen min mener at jeg bør roe ned og tenke på meg selv. Han sier at det å få mye omsorg og ha det bra med seg selv, er en viktig faktor for å bli gravid.

Er det noen andre her som har opplevd å bli gravid igen på fryseforsøk etter først å ha blitt gravid på det vanlige forsøket?

Hei Hjulvispen!

Vi hadde også bare 2 egg på frys. Begge overlevde. Det ene var optimalt og det andre 50%. Glemte helt å spørre hva det vil si. Var jo så overlykkelig over at de hadde overlevd opptiningen. Men tror kanskje det ene fortsatte å dele seg og det andre ikke.

Er egentlig veldig letta over at de tinte begge. For det var litt av en påkjenning. Ikke så mye å gå på når en har 2 på frys. Og hvis de hadde tint opp bare ett nå og jeg ikke hadde blitt gravid kunne jeg ha risikert at det andre ikke hadde overlevd neste fryseforsøk og måtte avbryte hele fryseforsøket. Da går jeg heller igjennom ett nytt forsøk med spray og sprøyter. Da vet jeg iallefall at jeg produserer egg til å sette inn.

Jeg prøvde å fokusere først og fremst på at det skulle gå bra og trøstet meg selv med at hvis det ikke gikk, så slipper jeg å vente 3 nye sykluser til nytt fosøk. Jeg lurte meg inn en måned før nå også :) Jeg fikk beskjed om å vente 3 sykluser da jeg ringte og fortalte om MA'en. Men tenkte at det skadet jo ikke å ringe å høre om jeg kunne starte nå i oktober istedet for november. Og det var ikke noe problem så nå sitter jeg her som ruger :)

Håper det går bra med egga dine også!

Du må holde oss oppdatert om hvordan det går!

Hei ,

dagene går som før her i huset , rent bortsett fra at jeg ikke jobber da. Prøver å være ganske avslappa til alt sammen jeg, og innimellom glemmer jeg faktisk helt at jeg ruger på to egg....Prøver å ikke ta så tunge løft og går turer istedet for å trene, men ellers har jeg ikke tatt noen forholdsregler. Tenker at hvis det er meningen at det skal klaffe nå så gjør det d.

Har jo lest om diverse tips for å få det til å feste seg og sånn , men velger denne gangen å leve som vanlig. Tror bare kroppen og sinnet blir mer stressa hvis man hele tiden skal tenke på hva man bør gjøre og ikke gjøre. På sykehuset sa de jeg burde leve som før for da er kroppen mer i riktig modus liksom :)

Hm ble kanskje langt det her...

Lykke til som rugere alle sammen, vi har en spennende tid i vente..

Annonse

Det tenker jeg også, prøve å leve som normalt, og tenker på alle som blir gravide på "vanlige" måten uten å planlegge det, de gjør jo ingen forholdsregler for at det skal feste seg, så er det meninga så blir det vel noe... Og jeg glemmer det litt jeg og, men det ligger jo der og lurer og. De andre gangene har jeg fått en blødning hælja halvannen uke etter innsetting, så neste hælj blir nok noe nervepirrende. Hvis ikke blødning er det blodprøve mandag. Veldig spennende, lykke til alle dere, håper å høre litt hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...