Gå til innhold

Hvordan få nurket til å ta flaska?

Anbefalte innlegg

Nå er gutten vår 3 mnd. og vi skal begynne med mme. Synest dette høres slitsomt og tungvint ut! Er d noen som kan gi meg noen gode og praktiske råd for å lette denne overgangen. Har prøvet flaska noen ganger men han er ikke noe særlig innteressert, gråter som regel og da ender d opp med puppen likevel.

Må vannet kjøles ned før en har melkepulveret i?

Fortsetter under...

Hvordan pulveret skal blandes med vannet er avhengig av hvilket pulver du bruker. Det løser seg lettere i varmere vann, men hvis du blander det i nykokt vann tar det jo en tid å kjøle det ned til riktig drikke temperatur. Jeg bruker å koke opp vannet, ha det på flaskene i kjøleskapet. Når jeg så skal gi mat, varmer jeg vannet til rett temperatur i microen og blander så i pulveret. Synes dette er lettest for oss!

Du kan finne flere tips om flaskemating på: www.flaskeposten.org.

Her er også en side om tips til å få barnet til å ta flaske og MME: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=308121

Lykke til med flaskematingen :)

Vil også anbefale å kjøpe en microbølge-sterilisator. Lettere måte å sterilisere flaskene på!

Ellers så er virkelig ikke flaskemating så utrolig tungvint. Les om forskjellige løsninger som finnes på flaskeposten, du kommer nok fort inn i det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...