Gå til innhold

Inotyol kreftfremkallende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes å huske det var en debatt om dette for en stund siden. Noen som vet om Inotyol inneholder kreftfremkallende stoffer eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ooops, dette har jeg ikke hørt før. Håper inderlig ikke det, har brukt det til alle 3 guttene mine, og minstemann er bare 1 mnd.

Skrevet

da hadde den vel ikke vært på markedet om det var tilfelle......

Skrevet

kjempegod salve å ha på røde barnestumper.

Skrevet

hehe sorry, men det måtte jo komme dette og ..

Har aldri hørt noe om at den skal være kreftfremkallende..

Skrevet

Det var en debatt om dette her inne for noen uker siden. At noe forskning ang langvarig bruk av Inotyol kunne øke faren for kreft eller noe. En som skrev inn sa hun hadde sikre kilder også. Skulle gjerne likt å vite mer om det.

HI

Skrevet

det er tymol som er kreftfremkallende, ikke inotyol.

Skrevet

Tror ikke det er noen her inne som driter mer i fakta og velger glatt å overse evt farer, som deg børdi. Jeg har vært her i et par år, og du har vært slik hele veien. Ledd av alt folk velger å holde seg unna og kaller det meste hysterisk.

Har ikke tenkt å nevne det, men med den holdningne din til barnets ve og vel, er det kanskje ikke rart dere sliter med både nr 1 og nr 2? Det virker som om banret ikke skal synes, ikke høres og ta hensyn til ting som kan være farlig. For det er jo hysterisk, og det ler vi av. Merkelig oppførsel på en dame med 2 barn.

Skrevet

å shut the fuck up anonym..

du vet Fiiiiiiiint lite om meg. hehe..

Og bare fordi jeg ikke følger strømmen og overdriver med alt som "liksom" skal være farlig, betyr ikke det at jeg er en dårlig mor..

hehe og det du sier om at barnet ikke skal synes og høres,. HAHAHAHAHAHAHA det sier litt om hvor utrolig dumt dette innlegget ditt er.

Men tro hva du vil, hehe.......

Skrevet

Hun som jobber på nyfødt avdelingen hevder de ikke lenger får lov av legene å bruke Inotyol av legene pga av dette. Tviler på hun tar feil av Inotyol og tymol når hun har brukt salven lenge selv.

Skrevet

Eh...dette var en annen anonym, ikke hovedinnlegger.

HI

Skrevet

Vel men når vi ba om forskingsmateriaet så viste det seg at det ikke var noen som helst sikre kilder med dette, men at de fått rådet av legene at ikke bruke det på avdelingen. Det var ei annen mor inne her som jobbet på apotek, hun hadde aldrig hørt om dette og skulle sende mail om det. Husker ikke hvem det var. Men hørte ingenting mer. Jeg tviler sterkt på at det er farlig til bruk innimellom på barnestumper.

Skrevet

Alt er kreftfremkallende. Å puste også!!

Hjelpe og trøste bære meg!! Inotyol har blitt brukt i over en mannsalder og hadde det vært så farlig som det virker som noen her inne tror jeg neppe at de fremdeles hadde fått lov til å produsere det!!

Men la oss nå bruke det vi vil uten at andre skal legge seg opp i det. Noen bruker Natusan, greit det, det gjorde jeg også med førstemann, nå bruker jeg Simple. Babyline synes jeg lukter vondt og jeg er irritert over hvordan dette merket nå er blitt på "moten" slik som Natusan en gang var. Og det etter at Natusan har fjernet parabener fra sine produkt!! Vi må tørre å stole på oss selv litt innimellom og ikke ta alt for god fisk fra alle bedreviterene her inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...