Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Gutten min på 19 mnd. er ikke direkte tidlig til å snakke synes nå jeg. Hører andre på samme alder som skravler skikkelig. Han sier bare enkle ting som "det datt" , "se katt", nam-nam, æsj, klokka, gakka. Er det andre som som har noen som er litt trege å få i tale? Eller er det bare meg?
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Har en som nærmer seg 19 måneder. Han sier hade, sier noe som minner om mamma og pappa og det er det......... Han babler hele tiden, så jeg venter spent på ordene
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Litt godt å høre at det ikke bare er min. Han sier jo mamma og pappa også på et vis da. Hører jo han begynner å få gang på noen ord, men en smule bekymret blir man. Han skjønner det meste vi sier til han, og kommuniserer på sin måte. Men det var disse ordene da... Kan vel være noe som ligger i genene. En fetter til min gutt er 4 1/2 år og snakker fortsatt veldig dårlig.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg tok opp dette med helsesøster på kontroll for en måned siden, og hun var ikke bekymret, så jeg er heller ikke så bekymret nå, men det skal bli godt å få noen ord ut av han etterhvert Men det er sånn som du sier at han forstår det vi sier til han. Sier jeg "hvor er magen din", så peker han på den .
05-10-15 Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Vi har ikke vært på kontroll siden juni, og da var alt normalt. Han har vært tidlig ute med det meste, men altså ikke når det kom til det å snakke. Plutselig kommer vel ordene fossende ut av de. Har hørt at hvis de er litt sene, så kommer alt samtidig når det først kommer. Blir jo spennede å se.
Monstermamma Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Har passert 15 mnd her, de siste dagene har hun sagt nammnamm og/el smattet med munnen når det er snakk om mat, det er det!!! Men ingen probl med å gjøre seg forstått, og hunforstår sååå mye nå! Artig!
Cat.68 Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 Det var ei som sa hun var talpedagog som svarte på det samme spørsmålet her inne en gang. Hu sa at så lenge de viste språkførståelse skulle man ikke være bekymret. Noen var sen men da det først begynte kom alt på en gang. jenta vår snakker ikke mye, men hun virker skjønne alt vi sier, og har god hørsel så jeg er ikke bekymret. Nå er ikke hun eldre en 13,5 mnd da men likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå