Myrnia 4barnsmamma Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Jeg må inrømme at jeg fremdeles er ganske skjelven!!! Jeg tenkte egentlig at jeg var ferdig med svangerskap, barsel og småbarn. Har tre barn fra før og venter nå mitt fjerde!!!! Ikke helt planlagt -- alikevel går jeg her og smiler lurt for meg selv ) Dette vil jo forandre ganske mye i min hverdag så det er ikke fritt for at det surrer ganske så mange tanker i hodet akkurat nå -- og så føler jeg meg litt gammel --- 36 år og ikke noen unghoppe lengre -- i hodet joda der er jeg fremdeles bare 19 1/2 -- men tenker på at det kan bli tungt denne gangen - rent fysisk mener jeg!??? Så er det jo det at omgivelsene definitivt regner oss som ferdige med dette her da -- regner med å få noen nesten stakkars dere kommentarer -- men når jeg selv gleder meg litt allerede -- etter sjokket på torsdag -- så er det da slettes ikke ille!!! Det blir 12 år mellom eldste og yngste - rart å tenke på!! Det verste er at jeg ikke har fortalt dette til min elskede enda - da han er på reise.... Men - han kommer nok over sjokket han og - kommer nok til å forlange en god porsjon av permisjonstiden tenker jeg --- Jeg er så utrolig spent -- måtte bare dele dette med noen -- Men altså er det noen andre "gamlinger " der ute og noen som venter en stor barneflokk???? Vel vel - best ikke å ta alle sorgene på forskudd!!!
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 hei hei Venter selv mitt 4 barn. Var helt klart ikke planlagt. Var allerede 2 1/2 mnd nesten da vi fant det ut....Ble meget skremt med engang, men det gikk utrolig fort over. Mellom eldste og den i magen blir det nesten 15 år...... Har en på snart 15, 13 og mini på 8 år. Er selv 31.. faktisk 32 år i morgen. Startet veldig tidlig med å få barn ;o) Hvor gamle er dine barn og når har du termin???? Føler meg enda ung. Hehehehhee ta ikke sorgene på forskudd ;o)) Lykke til.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Det går nok bra,mange her hvor jeg bor som er i samme situasjon som deg. Ikke tenk på hva andre sier, så lenge du selv klarer å glede deg over situasjonen. Så spennende,tenk hvor god tid du får til babyen nå når de andre er så store, og gleden de eldste barna får av å se søster eller bror vokse opp!! Spennede å fortelle din mann det da, du får kjøpe en liten body med verdens beste pappa på og legge på hodeputa til han komer hjem:) Selv venter jeg nummer 3.Har en på 8 og ei på 2 år,og er 27 år. En del yngre enn deg da men....Lurer selv på hvordan det blir å få nummer tre til sommeren. Spennende. Hvor langt er du på veg? Jeg er ca. 6+0.
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2006 Takk for positive svar :0))) Barna mine er 11, 8 og 4. Jeg er 4 uker og 5 dager på veg -termin 27/6-07 i flg kalkulatoren her inne - jeg kjente igjen symptomene med en gang - veldig ømme bryster -- begynte å regne meg bakover til mens - og vips så skjønte jeg det - var egentlig sikker i min sak allerede før testen - men snakket strengt til meg selv og sa at jeg nok bare var litt i hormonell ubalanse -- men neida! Positivt var det! Veldig spent på hvordan min mann vil reagere ja -- god ide det der med bodyen :0))) Jeg skal nok takle omgivelsenes eventuelle reaksjoner - må bare fordøye og planlegge litt selv først.... Var VELDIG ueffektiv på jobben i dag - tankene surrer og surrer i hodet ...... er jeg allerede blitt mest opptatt av å være "rugekasse" mon tro???
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Hei Myrnia Jeg venter og mitt 4. barn. Heller ikke heeelt planlagt, men alikevel masse ønsket når det først har skjedd. Trodde nesten jeg var alene om det, men det er faktisk noen stykker her inne som venter nr 4! Godt å ha andre rundt seg i samme situasjon Min eldste er 10, så får litt mellom jeg og. (selv om yngste bare er 12 mnd) Men synes det bare er deilig at ikke de er helt tett når man plutselig får en hel liten flokk Har du regnet ut termin, da? Min er litt usikker, var litt sløv med å huske siste mens, hehe, men har fått 18. juni forleløpig. Lykke til
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 Så innlegget over når du hadde termin *seint nå*
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 Hei på deg. Jeg er 34 år, og venter nå min 3. Fra før har jeg to gutter, på 8 og 4 år. Jeg tenker også innimellom at jeg er jo endel gamlere nå, men så kommer jeg frem til at jeg er da ikke SÅ gammel heller Mamma fikk siste da hun var 36, 13 år etter forrige Gikk bare fint. Jeg trener endel til vanlig, så det håper jeg å kunne fortsette med i svangerskapet også, føler jeg er bedre rustet til fødselen da. Mannen min er glad han:) Har termin 26.06.07 jeg... Har fortalt d til de aller nærmeste, greier jo ikke holde d for meg selv, for jeg er jo glad (Jeg hadde planlagt dette da, også satt den på første forsøk, så jeg ble litt overrasket)
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2006 Da er vi jo flere med termin ikke så langt fra hverandre! det kan jo bli gøy å holde kontakten her på forumet framover :0)
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #9 Skrevet 21. oktober 2006 Hei, venter mitt 3 barn,er 31 år snart 32 og har to på 10 og 12,jenta først så gutt,er kjempe spent faktisk,trodde kanskje noe var galt med meg da jeg har mistet to ganger i år,en i uke 12 og andre i 5 uken,men nå er jeg i min åttende uke og fryktelig dårlig gitt,har termin 9.6.07.hm som sagt kjempe spennende!!:-) Mannen min har ingen barn fra før,hans første dette og han er 41:-)))
BCventernr3-fåttnr3 Skrevet 21. oktober 2006 #11 Skrevet 21. oktober 2006 Hei Myrnia:) Jeg er 36 år og venter nr 3. De to store jentene mine er 14 og 18 år så jeg begynner helt på nytt! Gleder meg og håper at alt er vel med den lille. Tenker at dette kanskje er siste sjanse... Har foreløpig termin 16. juni 2007.
@nita+Sebastian Skrevet 21. oktober 2006 #12 Skrevet 21. oktober 2006 Hei hei:o) Jeg er 36 år og venter barn nr 4. Har fra før to jenter på 11 og 13 og en gutt som er 7år. Dette var planlagt fra vår side, så vi gleder oss. Må si at vi har fortalt det til mange allerede og det har dessverre ikke vært mange positive reaksjoner. vi har termin 28. mai.
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #13 Skrevet 21. oktober 2006 Gratulerer så masse :-) Jeg er 25, snart 26 år og venter mitt tredje barn, men mine blir nok litt tettere i alder, blir vel 4,5 år mellom eldste og denne spiren her (de er akkurat 4 og 2 år nå og jeg er i uke 7). Er veldig spent jeg også på hvordan det vil gå, tipper et blir travelt noen år ja! Siden jeg fortsatt er i utdanning så venter jeg også på endel ikke fult så fine kommentrer fra enkelte hold om dette, men det får stå til, vårt valg og ikke deres!
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #14 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg blir så forundret over at noen kan få seg til å reagere annet enn positivt på en slik gladnyhet... Jeg hadde skjønt d om d var ei mindreårig jente el l, men ærlig talt. Dere er voksne mennesker som vet hva dere går til og hvilket ansvar d fører med seg... Hvorfor kan ikke folk glede seg med dere. Pappa ble litt overrumplet når jeg fortalte han om meg i går, men tok seg fort inn og var glad og positiv. Merket at d var ekkelt når han først virket negativ, og er veldig glad for at jeg har fått positiv respons hos mamma og mine nære venninner Det er jo en lykke i livet å få barn!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #15 Skrevet 21. oktober 2006 Gratulerer!!! Jeg er 32 og venter mitt 1. barn. Skulle gjerne vært i dine sko, for jeg vil også ha 3 barn, kanskje 4. Men så møtte jeg drømmemannen litt sent, i tillegg til litt strev for å få spira på plass, så da får jeg bare se hvor mange det blir til slutt. Jeg er ihvertfall klar for babyproduksjon så lenge gubben vil. Synes ikke du er gammel i det hele tatt! Lykke lykke til :-) Litt misunnelig ;-) ;-) ;-)
Lone35 =0) Skrevet 21. oktober 2006 #16 Skrevet 21. oktober 2006 Grattis med spira! Jeg er 34 1/2 og venter nr 3. Har to på 8 og 3 1/2 fra før. Vi trodde også vi var ferdige, men jeg skiftet mening i sommer og "overtalte" sambo til en til. Ja jegspurte bare altså, og han var enig med en gang. Etter 2PP var vi gravid og her sitter jeg 7+4 på vei. Gleder meg. Artig å se at det er flere over-tretti damer som venter her inne. Og gammel? Neida jeg føler meg bare voksen og klar jeg. En' er som ingen og to er som ti, sier de om antall barn. Så da regner jeg med at tre ikke gjør så stor forskjell. Tror det blir stas for de andre to. :0) Lykke til til alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #17 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg er 10 uker på vei med nr. 4, og det var overhodet ikke planlagt! Men, etter at det første sjokket hadde lagt seg, gleder vi oss nå til å få en ny baby i huset! Yngstemann er bare 11 mnd, så dette blir full rulle! Jeg er heller ingen ungfole, 36 år gammel, blir 37 før barnet blir født. Dette skal nok gå bra! Det eneste som er dumt, er at vi må kjøpe ny bil for å få plass til alle....
mari~m/ lillebror. Skrevet 21. oktober 2006 #18 Skrevet 21. oktober 2006 hei, vi venter nr 3 her også, vi har 2 jenter fra før, ei på 7 år og ei på snart 12 år. denne var planlagt, men det har gått lang tid frem og tilbake om vi skulle ha fler eller ikke og årene bare gikk kan du si, før vi endelig klarte og bestemme oss. skal bli rart og begynne med bleier, pupp og grøt igjen, men er jo heldig som kommer til og ha to veldig flinke hjelpere her hjemme:o)
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 21. oktober 2006 #19 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg venter min fjerde til våren, og det var veldig planlagt! Faktisk så planlagt at jeg ikke vet når jeg har termin, fikk aldri tid til å få mensen etter at jeg fjernet spiralen Gleder meg veldig!! Lykke til med spiren din! klem fra
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 21. oktober 2006 #20 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg venter nr 3. Har to store jenter fra før, på 10 og 14 år. Selv er jeg 30,så jeg også starta tidlig... Når nurket kommer, er det 4 mnd til min eldste blir 15 år, så spranget er ganske stort..! Men begge døtrene våre ønsker seg liten bror, så vi får se hva det blir... Jeg synes ikke det er så nøye, gleder meg uansett, og jentene blir jo glade uansett, de også. Gleder meg vanvittig til å fortelle dem at de skal bli storesøstre!!!
Mannemor Skrevet 22. oktober 2006 #21 Skrevet 22. oktober 2006 God morgen :-) Jeg venter også vårt 3.barn. Termin 5.Mars. Jeg har to flotte gutter. En på 10 år og en på 14 mnd. Er selv 32 år og det vil bli 10 år mellom den eldste og yngste. Rart og tenke på ja. Synes det rareste er å tenke at når minste mann blir 10 år har vi en "mann" på 20år :-)
LK77 01/02*09/03*06/07 Skrevet 22. oktober 2006 #22 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg venter barn nr 3..har to gutter fra før...den eldste blir 5 år i januar og yngste mann....eller han i midten blir det vel er 3 år. Jeg er 29 år og hadde en liten plan om ¨være ferdig med barn før vi fyllte 30. ,Ser sånn ut også, jeg har termin 7 juni og min bursdag er i august såå..hehe.men men en vet aldri kanskje dukker nr 4 opp også..men en ting om gangen hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå