Gå til innhold

Ikke vask dundyne i vaskemaskin!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjorde jeg... stod at den skulle tåle 60 grader.. puttet inni 3 tennisballer også.. tok den ut nå, og alt dunet er samlet i klumper rundt omkring inni... ser ut som bare et tynt trekk nå... *snufs*...

Får se imorgen når den har tørket litt, men redd jeg må ut og kjøpe ny.. og da får den bare la være og bli vasket noensinne - kun lufting....

(kanskje feilen var for mye sentrifugering, skulle kanskje vært kjørt på skåneprogram.... velvel, too late...)

Skrevet

Hei du.

Prøv å kjør den i tørketrommelen, pleier å rette seg da.

Skrevet

Enig med forrige taler! ;-)

Tørketrommel med tennisballer fikser det nok! :-)

Skrevet

Æh, tennisballene skal i tørketromlen, ikke i vaskemaskinen. :-)

Skrevet

selvfølgelig skal dundynene i vaskemaskinen,

men man må brukeveldig lite såpe for det er vanskelig å skylle ut såpen igjen,og da blir det klumper i den...

Skrevet

Jeg har en dunjakke og den har jeg fått beskjed om at skal i vaskemaskinen sammen med noen tennisballler. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vasket den jakka, og hver gang er den slapp og full av klumper når jeg tar den ut. Jeg tørker den vanlig og rister den når den er tør. Etter hvert som jeg bruker den blir den mer og mer fluffy ;)

Skrevet

Ta den i tørketrommelen og tørk den godt! Ta den ut og rist den. Tørk videre. Det gjør alltid jeg. De blir alltid like fine etterpå.

Skrevet

Jeg har vasket dundyne mange ganger. Faktisk aldri brukt tennisballer. Selv med lite såpe klumper de seg:) Blir fin igjen i tørketrommel om med litt risting. (evt. litt rist midt i tørkeprogrammet) Har du ikke tørketrommel vil det kunne rette seg alikevel. Med risting når den er helt tørr. Problemet om man ikke tar den i tørkern er at det tørker så sent og gjerne blir luktende surt. Må ofte ttørkes lenger i tørkern enn vanlige klær.

Skrevet

Det same skjedde med dyndyna eg hadde kjøpt. Hadde den minst 10 ganger i tørketrommelen, blei betre, men ikkje sånn som den var. Så eg reiste inn dit eg hadde kjøpt den og klagde på den. Sa eg vaska den med middlet eg fekk ifrå dei og gjorde som det sto på vaskeanvisningen. Dei måtte sende den inn som reklamasjon, tok ca 2-3 veker. Kunne få ei ny dyne, men ønsket ikkje det, så fekk ein tilgodelapp. :)

Skrevet

De må tørkes i trommel med tennisballer. jeg vasket min dun pose til minsten. måtte levere den på renseri å tørke den der siden jeg ikke har tørketrommel selv. Da rettet det seg bra da..

Skrevet

Den blir bra etter den har tørket =)

Ble litt bekymret etter å ha vasket dunputa til lillegutt, men to dager senere var den helt perfekt!!!

Skrevet

Jeg brukte forresten ikke tørketrommel heller, bare la den på tørkestativet, men den er jo litt mindre enn en dyne da =)

Skrevet

Å skal tennisballene i TØRKEtrommelen... Får prøve å putte den inni der og se. Nå har jeg lært hvertfall (lærepenge til 209 kr...:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...