Gå til innhold

Dere som vet at hodet ligger ned...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjenner dere sparkene da? Jeg er nemlig veeeeeldig i tvil og jordmor var veeeeeeldig usikker ved forrige kontroll på hvordan babyen lå. Etter at hun hadde kjent og kjent i sikkert fem min sa hun at babyen lå med hodet ned, men virket ikke overbevist. Jeg har nå under en uke igjen til termin så har fått litt panikk her jeg sitter. Jeg kjenner spark på min høyre side fra midt på magen og nedover... Håper noen tar seg tid til å svare en litt hormonell og usikker jente på fredagskvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har hodet ned, og det kjente jeg lenge før lege sa det. Sparkene kjenner jeg fra midten og oppover både i sidene og i front. Nede kjenner jeg av og til hodet, men som oftest så kjenner jeg hendene som krafser.

Skrevet

Jeg kjenner ikke så mye spark lenger, det er lissom mere bevegelser, fra side til side noen ganger, og andre ganger bare buler det ut.

Jeg kan også kjenne noe helt neders, men det er også bare små kile-bevegleser. Hmmm, er ikke lett å beskrive detta her...

Babyen min ligger også med hodet ned, er i hvertfall det jeg har fått beskjed om de tre siste gangen jeg har være til kontroll. Og håper for guds skyld at han fortsetter med deg....

Men det skal vel litt til for at han snur seg med rompa ned nå, det er nok for liten plass til det...

Skrevet

Min baby ligger med hode ned. Jeg kjenner "spark" på begge sider men nå har jeg fire uker igjen til termin, er ikke så stor av meg og babyen har kanskje litt plass enda. Jeg har inntrykk av å kjenne rumpa til babyen oppe til høyre hvor bena ligger litt mot venstre. Så de sparka jeg kjenner på høyre side må være albuer eller armene. Jeg kjenner tydelig at hode ligger ned, men som sagt så har jeg ikke så mye fett eller muskler som tar av for sparka.

Skrevet

Min baby ligger med hodet ned og jeg kjenner spark fra midten av magen og oppover til ribbeina på høyre side. Videre kan jeg av og til kjenne litt i høyre lyske (det er vel hendene hennes da), og jeg kjenner masse på hele venstre siden der ryggen og rumpa er. Det dyttes strengt tatt litt alle veier nå som det har blitt så trangt, men altså mest i øvre del av magen. Dersom jordmor er bare bittelitt i tvil om leie burde du får henvisning til UL. Min jordmor var 99% sikker på at det var hodeleie, men hun ville være 100% sikker, jeg fikk derfor en henvisning.

Skrevet

Hei igjen, hovedinnlegger her. Men nå som det er helg og termin nærmer seg med stormskritt, er det sånn at jeg burde snakke med fødeavdelingen selv da?? Hva tror dere? Jeg får jo ikke fatt i henne(jordmor) nå, og vil jo heller ikke virke hysterisk ;) selv om det er sånn jeg føler meg... takk dere som allerede har tatt dere tid til å svare, setter pris på hjelp!

Skrevet

Jeg hadde nok ringt til sykehuset og fortalt om bekymringen min ja. De burde ta deg på alvor. Si at du er veldig bekymret for dette. Skulle fødselen sette i gang uten at du har fått sjekket dette må du bare si i fra at jordmor er usikker på leie, slik at dette må sjekkes (ta i tilfelle kontakt med føden men gang du kjenner antydning til rier). Jeg skulle egentlig til UL på mandag for å få sjekket leie, og det er dagen før terminen min. Jeg spurte jordmor om jeg ikke kunne få time før, men det var ikke mulig. Hun sa at dersom noe skulle skje i løpet av helgen måtte jeg bare informere de på sykehuset om usikkerheten vedr. leie, så ville de sjekke dette grundig. Kanskje ikke drømmesvaret ditt dette, men jeg hadde i hvert fall ikke drøyd den før jeg tok kontakt med sykehuset hvis jeg var veldig bekymret for dette. Nå skal jeg på sykehuset om to timer for å settes i gang. Det var ikke lett å få en god natts søvn i natt altså, selv om jeg helt klart hadde hatt behov for ekstra energi...

Lykke til!

Skrevet

Var selv veldig i tvil, så legen sendte meg til UL, selv om ho trodde ho kunne kjenne det.

Jenta ligger med hode ned, men har goood plass mye fostervann, så ho kan snu seg, derfor er jeg veldig nøye med å kjenne hvor jeg har hvilke bevelelser:

Til venstre på skrå opp for navlen kommer det en stor rund klump av og til. Det er rompa. Til høyre kjenner eg spark- eller at ho strekker på beina, og då kan eg kjenne ho nesten heilt bak på høyre side...... Ned i bekkenet kjenner eg små pirking, det er vel hendene.

No er det slik at nesten alle ligg med hodet ned ryggen til venstre og sparkar mot høgre, så om det kjennes slik ut er du rimelig sikker.

Skrevet

Hos meg ligger han med hode ned, og det viste jeg før legen sa det. Krafser med hendene der nede, og sparker meg opp under ribbeina på høyre siden kjennes det ut som. HEhe.. Ganske så ubehagelig...

Skrevet

Hvis jordmora di var i tvil så syntes jeg det er dårlig av henne og ikke henvise deg til UL.. Ring på sykehuset du og sjekk med de..

Skrevet

Ring for all del og få sjekket det. Jordmora til ei venninne av meg sa at hodet til jenta hennes lå ned. Selv var hun ikke så sikker pga at hun kjente mye spark og bevegelser nederst i magen... Etter mye om og men gikk jordmor med på å sende henne på ul, og det viste seg at jenta lå i seteleie. Hos henne endte det i keisersnitt pga at babyen også viste seg å være stor.

Skrevet

da jeg først merket at hun hadde snudd seg med hodet ned ble det betydelig mindre bevegelser, samtidig begynte sparkene å komme mot rebbeina og midt på magen, men boksing kom det også endel av :P

så jeg vet ikke hva du vil tolke det som, min erfaring er hvert fall at det ble mindre bevegelser, men når det kom bevegelser som var klare spark var det midt i magen etter opp mot ribbeina...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...