Gå til innhold

Kan kiling føre til stamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man helst ikke skal kile babyer sånn at de begynner å le, fordi dette visstnok kan føre til stamming senere i livet. Noen som har hørt det samme, evt. kan bekrefte/avkrefte dette??? Synes det er sååå morsomt å kile litt, gøy å se når hun ler, hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg det hadde vært utrolig mange som stammer her i verden :)

Skrevet

Dette sier min mor også, både killing og skremming kan føre til stammingmener hun. Men det tror jeg ikke på, kan ikke forstå hva med latter som kan føre til stamming...

Er nok bare noe de har fra gamelt av. jeg både killer og skremmer jr slik at han ler.

Skrevet

Ikke i forhold til hvor mange som blir kilt :)

Skrevet

er nok derfor man sier at kiling KAN føre til stamming. Altså ikke i alle tilfeller, men noen.

Skrevet

Tror ingenting på det...

Hvorfor i tilfelle? Babye ler jo bare.

Skrevet

Jeg har også hørt det, men jeg trodde det var når man ble eldre og ble holdt fast og kilt. det er det værste jeg vet..

husker fra da jeg var liten.. uff! slemme folk kan være..

er skikkelig kilen så ja, da må man jo le, selv om det er helt forferdelig j¤%#¤%##".

men stammer ikke da..

Skrevet

Aner ikke hvordan det er med dette men må bare si at jeg husker fra jeg selv var liten og for den del også i tenårene, så hendte det at jeg ble holdt fast og kilt så mye mot min vilje at jeg tilslutt begynte å grine. Tagg og ba om at de skulle slutte (husker ikek akkurat hvem som har kilt meg men må ha vært mine foreldre når jeg var liten, og kjæresten i tenårene husker jeg hvertfall gjorde det noen ganger) - og det var utrolig frustrerende at de aldri sluttet før tårene sprutet. Jeg begynte ikke å stamme, men kan skjønne at man kan få en eller annen reaksjon på slik behandling. Men å kile babyen littegranne så den ler, det kan vel ikke være så ille.... Men jeg skal aldri kile gutten min når han blir større, hvis han selv sier stopp eller nei!

Skrevet

Må ikke tro at jeg holder jr fast og kiler til han gråter, ikke skremmer jeg han så han gråter heller!

Men litt killing på magen og litt Tittei-Bø blir det innimellom.

Jeg gråter bare sambo truer med å kille meg under beina, det er det værste jeg vet! Så jeg vet hvor grusomt det kan være.

Skrevet

Bare tull og gammel overtro. Kiling fører IKKE til stamming!

Kil babyene/barna deres med god samvittighet (men greit å stoppe før de gråter og det blir ubehagelig!).

Hilsen en pedagog (dette vet jeg nemlig, er utdannet i pedagogikk, skrevet eksamensoppgave om stamming)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...