3barns-mamma <3 Skrevet 20. oktober 2006 #1 Del Skrevet 20. oktober 2006 Sniker meg innom her jeg, for å høre om noen her har brukt eggløsningstest som graviditetstest?? jeg har ikm neste lørdag,men går konstant rundt med halsbrann og kvalme.... så jeg er sikker på at noe er på gang her:-) tusen takk for svar og god helg til dere alle:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6766883-eggl%C3%B8sningstest/
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #2 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hei snehvit! Jeg har testet gravidete med eggløsningstesten og den var positiv! Viktig er faktisk, at den må blir enda mer positiv fra dag til dag, hvis du skjønner hva jeg mener. Man sir at hcg og LH er ganske like hormoner, derfor er den en 70-80% sjanse at du virkelig er gravid hvis lh testen viser to linjer. Du kan forstå det så: hcg og lh ser ut som en og det samme jente, men hcg-jenta har en hat på seg. Vis du bruker en lh-test (egglsøningstest) FØR mensen og det finnes "en jente" så viser testen to linjer - MEN - testen søker bare etter en jente, mens en hcg-test søker etter lua (hatten). Så viser en hcd-test definift en graviditet mens lh bare en "lik hormon". Håper man kan forstå hva jeg mener, leste dette på en netside, men husker ikke hvor. MEN det kan ofte skje at eggen er befruktet, men kan ikke holder seg - så du er kanskje gravid, men få mensen og er dermed ikke lengre gravid. hcg produseres bare hvis eggen holder seg og setter seg inn i kroppen. Derfor er det bedre IKKE å teste FØR mensdagen og også å teste hcg, ikke LH. Jeg har forresten i går testet positivt, ordentlig hcg-graviditetstest, men LH-testen viste to linjer fire dager FØR. Det kan forresten også skje at du har to eggløsninger, og dermed viser testen LH. Kunne jeg hjelpe deg?? Hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6766883-eggl%C3%B8sningstest/#findComment-6877930
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå