Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg ser at det er så mange babyer på 6 mnd. som kan så mye motorisk. Er ikke det veldig tidlig å begynne å krype, komme seg opp på alle fire ol. når de bare er 6 mnd.? Har selv en gutt på 6 mnd. som jeg ikke trodde var sein i utv. men når jeg leser alt det de andre babyene kan så er jo min treg. Han kan rulle, men ruller helst bare til den ene siden. Han kommer seg rundt i en sirkel på gulvet. Andre som har babyer på den alderen som ikke er kommet så langt motorisk?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Høres ut som gutten din er helt etter boka,disse kjappingene er tidlig ute.Har en gutt på 6mnd som kan omtrent det som din kan,han har søsken som har vært tidligere og seinere=)
Matpakke Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Min (6mnd) kan heller ikke noe mer enn din. Han kan rulle fra rygg til mage så lenge puppen er motivasjon - uten den skjønner han ikke helt vitsen med det enda ;-) Går på barselgruppe hvor det er en 6-8 babyer som er 6-7 mnd gamle og ingen av de har kommet noe særlig lengre, så det er nok mer normalt enn unormalt ja.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har også vært stressa fordi jenta mi ikke krabber. Hun er sju mnd. nå. Hun ruller begge veier (og ruller og ruller og ruller hvis vi legger henne ned...), men viser ikke antydning til å ville krabbe. Hun sitter fint selv, da, men greier ikke sette seg opp selv. Klarer også å skubbe seg rundt i en sirkel. Men har funnet ut at det ikke er noe vits i å stresse - hun kommer kanskje aldri til å krabbe? Ikke alle babyer gjør det...inkludert meg selv da jeg var liten, he-he.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Jenta mi er 6 mnd om ei uke. Hun kan omtrent det samme som din. Hun ruller helst en vei og kommer seg rundt i en sirkel, Er hos fysiot. x 1 pr uke, siden hun har KISS, og hun sier hun er i rute motorisk Tror ikke vi skal stresse det for mye, heller jeg, men nyte babytiden så lenge det varer. Går jo altfor fort!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Jo, det er tidlig, men noen er tidlig ute og andre ikke. Det er ingen standard på dette. Mine to første barn var helt "vanlig gjennomsnitt" med det meste. Nr 3 som nå er 6 1/2 mnd har vært veldig tidlig ute med det meste. Hun snudde seg bevisst rundt og rullet flere ganger til begge sider når hun var 4 mnd. Nå er hun oppe i krabbestilling og har tatt noen få bevegelser og kommer seg forover. Hun har vært veldig sterk i kroppen fra hun var nyfødt og har stått på stive bein siden hun var 3 1/2 mnd! Men, de er jo ikke babyer lenge da......ikke vil hun ha pupp lenger heller, har liksom ikke tid til det. Flaske går fortere. Mat elsker hun og spiser mye, men det synes ikke på henne fordi hun er så fysisk aktiv og også forbruker mye energi. Hun er alltid blid og fornøyd, og rett og slett litt tidlig ute. Vi mødre er nok fæle til å sammenligne barna våre, men det er noe med at de gjør det de skal i den rekkefølgen og det tempoet som er riktig for nettopp dem. Vi skal ikke presse frem eller øve for mye tror jeg, for de gjør det de skal når de er klare uansett.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Jenta mi var ikke så veldig mye på gulvet før, men så fikk jeg beskjed på 5mnd kontroll at hun måtte være mye på gulvet, og da ble det andre boller. Hun lærer seg nye teknikker til å få tak i ting, og blir bedre og bedre hver dag. Men så har hun vært ganske tidlig med mye da. Holdt huet første dagen ol. Men hun er da ganske normal Ligger ikke på alle fire, men strekker seg opp på armene, og drar seg i teppet for å komme seg frem til en leke o.l. Sitter ganske stødig nå, men er så ivrig, så tipper lett om hun kommer litt skrått fremover. Tror egentlig ikke det er så sundt å sdammenligne babyene hele tiden. Noen er tidligere enn andre. Helsesøster er nok grei å prate med om sånt.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 tulla mi er 6 mnd i dag, og hun kan snu seg fra tygg til mage, og til siden..tror kansje hun kan komme seg fra magen til ryggen og. hun kan åle seg litt bakover, og prøver veldig på å komme seg frem, man har ikke lyktes i det enda. hun snurrer seg kjemperaskt rundt i ring og ligger overalt i senga. prøver å reise seg opp når hun ligger på tygg...vrir seg litt til siden og trekker seg opp.men så langt opp kommer hun ikke, kansje nesten halvveis så detter hun bak igjen=)
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 Synes gutten din er flink jeg Det er så individuelt når de lærer de forskjellige tingene. Jeg har også hørt om 6 mnd gamle babyer som krabber, men min gjør ikke det. Han åler seg bakover på stuegulvet, og ruller fra rygg til mage og motsatt, og snur seg i ring rundt seg selv. Det er nok en stund til gutten min lærer å krabbe på alle fire i allefall. Han står og svaier i 2 sekunder i den posisjonen også plask nedpå magen og ler. hehe.
X-tonus Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Jenta mi er snart 7 måneder og ruller ikke selv ennå. Tror nok hun hadde fått det til hvis hun hadde forsøkt, for det skal ikke mer til enn at jeg bikker litt på hofta hennes, så gjør hun resten selv. Hun skjønner kanskje ikke vitsen med å rulle på egen hånd... På magen kan hun komme seg i sirkel, men jeg har mistanke om at det er litt tilfeldig og ikke helt bevisst. Hun trives forresten ikke så godt på magen. Protesterer av og til heftig dersom hun havner på magen og hvis hun godtar det er det kun for en liten stund. Slik har hun vært i hvert fall siden 4,5 mnd alder. Føler den motoriske utviklingen har stagnert litt. Blir litt frustrert av og til, men jeg vet jo at alle barn er forskjellige osv. Tror nok ikke min lille tulle krabber med det første nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå