Gå til innhold

Mitt skrekkscenario...

Zoomer - lykkelig tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Har termin 18. januar i følge ul, men har allikevel en tanke lurende i bakhodet...

Hva skjer dersom vannet går i romjulen, mens vi sitter på de fine hvite stolene rundt spisebordet hos svigers? De har flere ganger nevnt hvor dyre de stolene er og at det er så vanskelig å få flekker bort fra de lyse putene... Eller mens vi går rundt juletreet? OK, så jeg vet at det ikke er det mest vanlige, men med min flaks skjer nettopp dette...

Får håpe at vannet ikke går før jeg er på sykehuset (de tok vannet mitt sist jeg fødte), eller i hvert fall mens jeg er hjemme hos oss selv. Vannet til en venninne gikk mens de var på IKEA, og de har ikke bil, så de tok IKEA-bussen tilbake til sentrum (hun hadde rier hele veien) og så taxi hjem til seg for å hente baggen før de dro på sykehuset - babyen var ute under tre timer etter vannet gikk...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6765992-mitt-skrekkscenario/
Del på andre sider

Fortsetter under...

he he :) må jo le litt av innlegget ditt:=) tenkte akkurat som deg sist svangerskap. Når jeg hadde termin sist hadde vi akkurat kjøp nytt hus, hadde slekt og venner på oppussingsdugnad og det gikk i hundre den siste delen av svangerskapet. Hadde termin 4 juli. På den tiden bodde jeg ig kjæresten litt her og der mens vi ventet på baby og at malinglukt skulle forsvinne fra huset. Helgen en uke over termin lånte vi leolighet til bror til Thomas. Hadde ikke merket noen ting jeg, men kl 2400 natt til 11 juli lå jeg plutselig i en dam av fostervann i svogeren min sin seng :((( (Kjøpte ny madrass til han etterpå hehe...) Men Mathias min var ikke ute før kl 1911 om kvelden, så trøst deg med det at det kan ta en tid også fra vannet går til babisen er ute.... Ta på plast på svigers sine fine puter eller ta med medbragt stol hehe:)) Tenk da om vannet faktisk går mens dere går rundt juletreet, du kommer ALDRI til å glemme den jula iallefall, ikke de andre som er der heller for den saks skyld hihi:))) Det går nok bra skal du se:=)

Ja, medbragt stol hadde de stusset litt over hehe... Og ja, det hadde blitt en uforglemmelig jul :o)

Jordmor og legen min tror at jeg kommer til å få en meget kjapp fødsel denne gangen, så forhåpentligvis skjer alt dette hjemme slik at vi lett kan dra til sykehuset...

Vannet til søsteren min gikk også i sengen hjemme, så de måtte sende madrassen på rens. Jeg kommer nok til å prøve å ha på tisselaken på sengen vår den siste tiden før termin - om ikke annet føler jeg meg litt sikrere da...

he-he..

Må le litt av deg.. morsom tanke rundt det med julefeiring..

Men når du har termin 18 jan, er det jo tre uker til termin fra julaften, og som oftes så er man heller på overtid som førstegangs fødende, enn å få før..

En annen ting er at fødsel enten startes med:

1. vannet går

2. man får en liten blødning

3. veene starter..

Jeg har født to normale fødsler før, og de startet med veer (som er mest normalt) Det av vannet går og splæsjer som du ser på film, er veldig unormalt, ingen jeg kjenner har opplevd dette, så tror du kan puste dypt og slappe av, det blir nok en koslig julefeiring, i svigers hvite stoler :)

Hei Madam*Mim,

Jeg er ikke førstegangs, og symfysemålene mine er såpass høye at selv om jeg bare var 27+2 da det ble målt sist (for to dager siden), lå jeg på nivå for de som er i uke 32... Vet ikke hvordan denne fødselen blir i forhold til siste, for ble igangsatt pga svangerskapsforgiftning forrige gang.

Joda, det blir nok en hyggelig julefeiring, men slike tanker lurer selvsagt alltid i bakhodet når det er mindre enn en måned før termin... Mest pinlig hadde det kanskje vært fordi hele tjukke slekta til mannen min deltar i denne julefeiringen hos svigers... Jaja... får som sagt håpe at dersom jeg får vannavgang før jeg kommer på sykehuset, så skjer det hjemme... :o)

Hei Zoomer-med bolle i ovnen.

Beklager at jeg skrev at du var førsteganggs, håper u ikke ble fornærmet.. Man lurer jo veldig på hvordan fødselen starter, jeg var veldig spent selv med nr .2 , men nå regner jeg egentlig med at det skjer som med de to andre gangene, at veene setter det hele i gang.

Men man vet jo aldri.... ikke vits å sammenligne fødsler egentlig, da det er et nytt barn som skal ut, og man har jo ikke noe mønster på hva som skal skje.. :)

Det blir litt spennende :)

Det er jo godt mulig at du får før tiden, du da, siden SFmål er så stort.. :) Blir spenennde, skjønner godt at du er spendt på julefeiringen da..

Du får utnytte det litt da, siden du skal være hos svigers, og bare ligge i sofaen og bli oppvartet hele kvelden :)

:) ma

Annonse

Neida, ble ikke fornærmet... Vet bare ikke hvordan denne fødselen kommer til å foregå ettersom jeg ble satt igang sist. Jordmor så på papirene mine fra forrige fødsel og sa at hun tror det kommer til å bli en kjapp fødsel - mulig styrtfødsel, derfor kan både vannet gå og sterke rier komme mens jeg er hos svigers...hehe.

Og ja, jeg tror jeg føder før termin, for det føles som om jeg holder på å eksplodere snart. Skal på UL den 8. november (er med på Stork-prosjektet på Riksen) og skal be jordmor dobbeltsjekke hvor stor babyen egentlig er...

På selve julaften skal vi være her hjemme med svigers ++ på middag, men resten av romjulen planlegger jeg å ta det helt med ro... dvs så rolig jeg kan ha det når jeg har en på snart 15 mnd fra før...

klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...