Gå til innhold

Blødninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde en truende spontanabort i uke 12. Etter det har jeg blødd hele 9 ganger! Jeg har ingen smerter, men føler litt ubehag i forkant av blødningene. Pleier som oftest våkne tidlig om morgonen av at det renner. Blodet er friskt og rødt, og det er ofte mye mer enn en menstrasjon. Har sålangt hatt to styrtblødninger med MYE blod, og elles blødd mye en halvtimes tid for så å plutselig stoppe.

Selvfølgelig har jeg vært til legen de fleste gangene, men jeg får aldri et sikkelig svar på hva som er galt..?! Ungen lever og har det bra, men det kan da ikke vere normalt å blø så mye som jeg gjør? Jeg får alltid beskjed om å ta det med ro, og ligge i noen dager hver gang blødningene kommer. Noe jeg absolutt gjør!!

Noen som har opplevd det samme? Jeg er foresten 20 uker på veg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også hatt blødninger frem til nå (uke 14). Vært til en us +ultralyd på sykehuset hvor de ikke fant noe galt og de mente jeg hadde lettblødlige slimhinner....hadde heldigvis time hos gynekolog igår (egentlig bare forcellepr), men han fant ut att morkaka lå langt ned og det var grunn til att blødde. Ble sykemeldt i 10 uker og skal ta d m ro (ikke løfte tungt, trene ect.)!! ble bare litt skremt av att de ikke så dette på ultralyd for 2 uker siden!

Skrevet

Så fint at det går bra med den lille, selv om du må være fryktelig bekymret over alle blødningene!

På forumet her for kompliserte svangerskap ligger en tråd om blødninger med mange styrtblødninger,startet av Tr@mpe. Hun tok UL på Haukeland etter styrtblødning, men legen fant ingenting galt. Hun tok da privat Ul og legen fant en stor blodansamling i livmoren + at morkaken lå langt nede. Dette hadde de utrolig nok oversett på Haukeland! Det gikk bra med henne til slutt; fødte en frisk jente i uke 34 etter et komplisert svangerskap med blødninger hele veien gjennom (så pass mye at hun måtte få blodoverføring) Tråden ligger på side 2 på forumet for kompliserte svangerskap nå.

Selv fikk jeg konstatert blodansamling i livmoren etter styrtblødning i uke 10. Blodansamlingen er borte og alt er normalt for meg nå (uke 19), men i forbindelse med dette ble jeg med i en Yahoo-group på nettet for kvinner med blodansamling i livmoren. Der er det mange som har akkurat samme erfaringer som du har; stadige blødninger, friskt blod. En av dem fikk beskjed av gynekologen sin at noen kvinner blør gjennom hele svangerskapet uten noe annet "resultat" av alt blodet enn en frisk baby til slutt:-)

Siden de ikke har funnet noe på UL hos deg, er det vel ikke sannsynlig at blødningene dine skyldes det samme, selv om en jo hører om leger som ikke oppdager ting de absolutt burde oppdaget på UL... (blodansamlinger, subchorionic hematoma, på "fint" kan du forresten, hvis du er interessert, lese mer om på

http://www.angelfire.com/home/joeynrobin/subchorionic.hematoma.html

Ønsker deg lykke til videre. Håper alt går bra med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...