Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Er det urealistisk å begynne jobbe mot at han kun får ett måltid om gangen? Han får MME. Nå gir jeg han kl 19.30, så legger han seg, og sover til mellom 12-01-får mat, sover til mellom 2.30-3.30 - får mat og våkner så i 6 tiden igjen! Vi har lyst å begynne dagen 07.30, så det er så vrient når han våkner helt krakilsk og tilsynelatende sulten kl 06. Til nå har vi gitt han mat 6, og vekket han og gitt mat 7.30 igjen, for å få lært han at da starter dagen. hmm.. vet ikke om vi gjør dette på riktig måte. Vi har lyst å venne han til at han får mat kun 1 gang mellom 19.30 og 7.30, men vet ikke om det er mulig å gjennomføre, og i såfall hvordan?? Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 mente "ett måltid om natten" ikke gangen.. hehe..
2 søte Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 hos meg funket det supert med å gi smokken når hun våknet. hun og våknet m ca 3timers mellomrom, men etter 2 netter å gi smokken så sover hun ca 5-7 timer om natten. skal vel gå enda lettere med mme har jeg hørt for de blir vel mettere eller noe slikt. verdt et forsøk og se om han sovner igjen:)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Ehh hallo. En baby på 5 uka må ha mat oftere enn 1 gang mellom 1930 og 0730... Kanskje litt tidlig å begynne å streve med at barnet skal sove så så lenge om gangen og utover morgene. Det vil komme naturlig av seg selv etterhvert. Om gutten våkner kl 06, så er det vel bare å gi han mat og legge han for å sove igjen. Har selv ei lita snuppe på 7 uker, som spiser hver 3 time på dagen og 1 el 2 ganger om natta. Spiser siste måltid 23-24 tia, så igjen kl 03-04, for så i 06-07 tia. Mange barn sover ikke over natta før de er 5-6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 ehh... Helsesøster sier til meg at når de får MME så er det ikke noe problem å forvente at de får mat kun en gang per natt, selv om de bare er 5 uker. Nå har vi klart å kutte ut at han våkner kl 06. Nå får han mat halv 8 på kvelden, legges, får mat igjen i 12-01-tiden og igjen i 4-5 tiden. Funker kjempefint. Vi skal ha det sånn noen uker til, også vil vi prøve å kutte ut ett av måltidene.. Jeg vet at mange barn ikke sover rundt før de er 5-6 mnd, men det er vel ikke noe galt i å prøve å få det til før? Tror ikke barnet tar skade av det..
Sleepymom Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Hei! Det er faktisk noe annet når barnet får MME, enn vanlig morsmelk, og jeg ville jo stolt på det helsesøster sier. Ingenting galt i å begynne å få til rutiner så tidlig som mulig. Det har jeg selv gjort med mine to,( fra ca 7-8 uker) og synes det har fungert veldig bra. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå