Gå til innhold

hjertet mitt slår veldig fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 33 og i det siste dagene har opplevd at hjerte mitt slår veldig fort.det er ganske plagsom .jeg klarer ikke å sove.jeg lurer på om er det vannlig eller må jeg ta kontakt med lege????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har jeg det også.

Noen ganger så kjennes det nesten ut som om det har tenkt til å hoppe ut av brystkassa... Akkurat som jeg ikke får puste helt heller på en måte.

Men jeg tror det er ganske vanlig, har sett det er flere her inne som har det sånn også.

Skrevet

Hmmm... Tror ikke det er vanlig at hjertet skal slå noe fortere enn normalt sett.

At hjertet slår dobbelt så hardt - at man kjenner pulsen kjempelett og sånn, er helt vanlig fordi vi får dobbel mengde blod når vi er gravide. Jeg har lagt våken fordi pulsen har bråkt i ørene mine og det er uvant.

Men hvis det er snakk om hastighet ville jeg ringt legen og sjekket blodtrykket, sånn for sikkerhets skyld.

Skrevet

BT måles hver gang jeg er hos legen/JM men det er ikke noe galt med det.

Så lenge det er i orden, bekymrer jeg meg ikke så mye om det dunker fælt. Er bare litt ubehagelig til tider...

Skrevet

Plasmavolumet øker opptil 50 % ved uke 30 .Det er tyngre for hjertet og slår raskere for å få all blodet rundt i kroppen, akkurat som når du ellers trener. Er du sikkelig plaget , ville jeg uansett tatt en telefon, så får du svar på det du lurer på...

Skrevet

Jeg ringte legevakten.snakket med en sykepleier.hun sa at hun har ikke så mye peiling om det.herregud,er det mulig??

Skrevet

Tror ikke du skal være bekymret! Hjertets slagvolum og pulsfrekevens øker - det er helt sikkert, da det er 1,5 l mer Væske i blodet som skal pumpes rundt . Mange som får hjerte bank.

Et tips når du ringer et sted og ikke får svar på det du lurer på så si: Om du ikke vet noe om dette , ønsker jeg å få prate med noen som kan...

Lykke til........!

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga høy hvile puls, og hjertebank. Blir og til tider tungpustet. pulsen ligger på rundt 90-100 i hvile.

Jeg fikk beskjed om å ta det med ro. Bt mitt er normalt.

Skrevet

jeg er også plaget med høy puls. BT mitt er fint, mens pulsen ligger mellom 100-140 vanligvis. Har vært hos hjertespesialist, og han kunne fortelle at noen reagerer på svangerskapshormonene på denne måten. Du bør ta det mere med ro når du har høy puls, for det er en økt belastning på hjertet, så viss du er i jobb, ville jeg absolut ringt legen og fått en sykemelding. Det skal ikke være så veldig farlig med denne pulsen, men det er helt klart veldig plagsomt!

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...