Gå til innhold

kan man ikke bruke intimsåpe????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på aprilklubben at noen mente man helst ikke skal bruke intimsåpe under graviditeten. Kan dette virkelig stemme? Har ikke jeg hørt noe om. I tilfelle hvorfor ikke???

Uff, føler selv at dette spørsmålet er litt dumt, men lurer jo litt allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ingen god grunn for å ikke brukes det, i så fall må det vel være at de mener man ikke bør bruke såpe i det hele tatt.

Skrevet

Det var jeg som skrev det inne på aprilklubben, for det var det legen sa til meg

Det var fordi at slike produkter ødleger bakterie floran der nede, at det er produsentene av slike produkter som har fått oss til å tro at dette er noe vi trenger.

Folk må da bare gjøre som de vil, men jeg velger å tro på legen istede for de som vil ha meg til å kjøpe slike produkter for å tjene penger.

Skrevet

hei.. jeg hadde uvi(urinveisinfeksjon) for en liten stund tilbake, og var hos legen og han sa at jeg ikke skulle bruke såpe nedentil, kun rent vann.. vi norske kvinner ligger høyest oppe på listen over å ha flest plager med underlivet.. vi lar ikke kroppens egen normalflora gjøre jobben, vi vasker den heller bort.... så jeg har ikke brukt såpe nedentil på flere mnd og ikke vært noe plaget med uvi lenger, men vasker godt med vann...

Skrevet

Hørt at det lønner seg og bruke en litt mildere såpe..Jeg selv har kjøpt meg en på apoteket men nå er jo jeg litt ekstra plaget med Uvier da.. Jm som anbefalte meg det...

Skrevet

Poenget er å ikke vaske for mye. Da også ødelegger man den naturlige bakteriefloraen. Vask med bare vann er vel og bra, men skal man først bruke såpe der nede, så bruk en intimsåpe. pH i underlivet er lavere enn på kroppen ellers, derfor annen pH på intimsåper.

Skrevet

Har alltid bare vasket med vann.Husker legen min understreket det en gang i puberteten,hehe. Men har jo venninner som er helt avhengig av intimsåpe..Kjæresten min vasket seg m Lano(!) ,noe som ble mitt første møte med soppinfeksjon.. Fikk han fort over på intimsåpe og har ikke hatt noen problemer siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...