Anna75 Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Som jag har förstått så är det inte lika vanligt att alla går på babysvømming i Norge som det är i Sverige och Danmark, där är detta en självklarhet för de flesta. Det vill jag verkligen rekommendera för alla, särskilt med tanke på den dåliga svømmeopplæringen som är i skolan idag! Själva har jag och min man haft ett flott semester med vår dotter på Treningshuset Turnhallen i Oslo. Hoppas ni hittar ett alternativ som passar er! =)
Thea Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Enig. Men et tips til...vent til baby'n er 4-5 mnd. Da er litt mer klar for så mange inntrykk. Det er min erfaring. Sikkert andre som er fornøyd med å beg tidlig.
Libido- Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Ville heller sagt omvendt jeg da... begynn så tidlig som mulig =) Men det får være opp til hver enkelt.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Det var nettopp på tv om at i land der det er vanlig med babysvømming er det også høyere forekomst av astma og allergi blandt babyene pga.tidlig disponering for klorvann.Det viser forskning.Flere som har fått det med seg? Har meldt oss på babysvømming,men er blitt i tvil etter å ha hørt dette.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Ikke ved selve klorVANNET, det gjelder ved høye forekomster av klorgasser i svømmehallen. Dersom det lukter STERKT klor i hallen kan man kanskje revurdere svømmingen. ) Ellers: kos dere på svømming!
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Sånn var det ja:)Men huff,det lukter klor i hele bygget!!Æsj,hadde gledet meg sånn til det.Det er endel allergi i familien så vil ikke utsette småen for ekstra sjanse til å få det.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 Vi begynte på babysvømming da knøttet var 7 uker. Nå er han snart 9 mnd og hopper fra kanten (med litt hjelp da=0) Anbefaler å starte tidlig med det da lukkerefleksen er skikkelig inntakt, og babyen fortsatt har relativt sterke erindringer fra tiden i magen. Starte rolig og gå opp av vannet før babyen blir lei, og husk å gi pupp først så den er mett og fornøyd i utgangspunktet. Hilsen snart babysvømmeinstruktør
Sina73 Skrevet 20. oktober 2006 #8 Skrevet 20. oktober 2006 Vi begynte da han var 3 mnd og det var nok i det tidligste laget. Det ble en del sutring og alt for mange inntrykk. Vi var veldig i tvil om vi skulle fortsette, men så ble det av div grunner et lite opphold på 3 uker. Vi bestemte oss for å prøve en siste gang og da gikk det mye bedre. Nå er han 5 mnd. På kurset vårt var de fleste 5-6 mnd da vi begynte så gutten vår var en av de minste og den som sutret mest. Så jeg anbefaler å vente til 5-6 mnd alder.
Mamma til to skjønne gutter :) Skrevet 20. oktober 2006 #9 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har motsatt erfaring:-) Vi begynte med knøttet når han var 8 uker, og han storkoser seg!! Er nå 3 mnd.. De fleste som er på gruppen vår er eldre, men de hadde begynt med sine når de var 6 uker, og det gjør ingenting om det er så stor forskjell på de. Instruktørene her i hvert fall legger opp kursene sånn at de passer for alle:-) Anbefaler det på det starkeste, har bare positive erfaringer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå