Wannabemamma - gravid:) Skrevet 20. oktober 2006 #1 Del Skrevet 20. oktober 2006 Heiei:) Vi har prøvd i snart to år, ingeting har satt seg fast:) Neste torsdag skal jeg til legen for å begynne utredning, lurer på hva som skjer da... Noen som kan roe mitt lurende hjerte? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6764413-hva-skjer-hos-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KS 15.08.07 Skrevet 20. oktober 2006 #2 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei ! Lei å høre om din situasjon, men kanskje en trøst; det er åpenbart en del av oss... Kanskje jeg kan hjelpe deg litt.. Jeg har selv vært prøver i snart to år og har kommet et godt stykke på veien med utredninger. Måten de går frem på vil variere noe fra sted til sted (det har jeg skjønt av alle innleggene her på sidene til BIM), men det er i hovedsak fire ting som må sjekkes ut; 1) Din samboers kvalitet på sæden (han avleverer en...hmm..prøve i glass ) 2) Om du har eggløsning (sjekkes ved blodprøver gjennom en hel syklus - jeg tok tre prøver på ulike dager i syklus. Her måler de hormonnivå feks av progesteron, østradiol osv i blodet ditt) 3) Om du har normale eggstokker, det vil si at det ikke er cyster på de (PCOS feks), om livmoren ser bra ut. Dette sjekkes ved innvendig UL, som er helt smertefritt 4) Om egglederne dine er åpne (sjekkes enten ved lapraskopi (i narkose) eller ved hjelp av hysteriosalpinografi (røntgen med kontrast). Denne har jeg selv ikke utført enda for jeg gruer meg så jæv... Jeg har valgt røntgen. Narkose vil jeg ikke puttes i, og foreløpig er det akseptert av legene.. Når det er sagt kan de visst kun finne ut om du har endometriose eller ei ved lapraskopi. Røntgen eller innvendig UL kan ikke avsløre dette. Håper dette gjør deg litt klokere... Og lykke til med utredningen !Det verste med det hele er følelsen av å stadig mislykkes når mensen kommer synes jeg. Kanskje vil du bare føle det som en lettelse fordi dere kan komme i gang med noe konkret.. Å ikke vite er verre enn noe annet synes jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6764413-hva-skjer-hos-legen/#findComment-6764720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til gogutten Skrevet 20. oktober 2006 #3 Del Skrevet 20. oktober 2006 Ser du har fått en flott svar allerede. Vil bare legge til at jeg ikke gjorde noe spesielt med legen. Det vil si han stilte bare en del spørsmål om hvor lenge vi har prøvd, om jeg har vært gravid før etc og så sendte han en slags rapport av meg og mannen videre til gyn. Han ville at gyn skulle ta det som var nødvendig videre. Så nå må vel jeg å til med de punktene som Live 74 har skrevet her. Selv om jeg gruer meg sinnsykt til hele timen så er det samtidig godt å "bli tatt hånd om" nå og kanskje de finner en løsning.. Lykke til med legetimen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6764413-hva-skjer-hos-legen/#findComment-6766038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå