LilleAsk Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har en gutt på snart 3 måneder som ble født i uke 34. Han har hele tiden vært en av de som ikke bæsjer så ofte, men de siste to ukene har det vært enda sjeldnere og vi hører/kjenner at det surkler i magen hans. Han har vært veldig sutrete og utilpass. Han var ikke så liten da han kom til verden, 2724 og 47cm. Jeg har kun gitt han 1ml, ellers så stoppet det helt opp. Noen som har noe tips, eller hatt de samme problemene?
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Ja, vi har også slitt mye med det jernet!!! Gir 1ml morgen og kveld. Man får jo ingen tips eller hjelp verken på nfi eller helsestasjonene! De får veldig hard mage av det jernet, jeg synes det bedret seg litt etter fylte 3 måneder. Gir du malt sammen med jernet? Jeg har pleid å pumpe morsmelk, putte i jern og 1 ts malt og varme littegranne, til ca 38 grader. Malten gjør at han bæsjer lettere. Nå prøver jeg meg med å bytte ut malt med sviske-jus (fra 4 mnd fra Nestlè), siden den er sukkerfri, han får jo snart tenner. I tillegg gir jeg Minifom fra apoteket. Dette er dråper som gjør at han raper lettere, gulper mindre, og bæsjen blir mykere og lettere for ham å få ut. Så nå synes jeg endelig at det går greit å gi jern (min gutt er 5 mnd). Men jeg føler med deg i din frustrasjon, det er så trist å se at de har det vondt. Lykke til videre :0)
LilleAsk Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har hørt både med helsestasjonen og med fastlegen (som ringte barnelegen på sykehuset). Det fastlegen sa vi kunne prøve, var at jeg prøvde å finne en optimal dose som magen til poden tåler. Så skal vi sjekke blodprosent og jernlager om noen uker. Ikke optimalt dette heller, men jeg er jo villig til å prøve alt for poden. Vi har ikke testet å gi han malt. Men det skal vi gjøre og Miniform. Så får vi krysse fingrene og se hvordan det går. Takk for tilbakemeldingen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå