Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Det er ca 5 uker siden jeg fødte. Renselsen var så å si helt ferdig før jeg plutseligt fikk mmensen igjen:( Hadde håpet å slippe på ei stund. Er dette normalt? Ammer ikke. Takker for svar:)
Ranveig R Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Etter renselsen tok det berre ei veke eller to før eg fekk "mensen" igjen. Men etter den var ferdig fekk eg ikkje mensen tilbake før småen var 7 mnd. Det er mulig det berre er ein rest av renselsen du har. Du får berre vente og sjå. Men i og med at du ikkje ammar er det vel vanleg å få mensen tilbake tidlegare enn om du hadde amma.
Stjerne37 Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 jeg ammer ikke så jeg fikk igjen mensen etter 6uker,har hatt den 3ganger allerede enda småen bare er 4.5mnd.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Jeg har nettopp hatt en uke med mensen. Tulla mi er 7 uker i dag, dvs jeg fikk den tilbake 5 uker etter fødsel. Jeg mener sikkert detter ikke var renselsen, da det var cirka en uke med "tørke" før jeg kjente mensmurringer og jeg tenkte faktisk at "nå kommer mensen snart". Og, ja visst, to dager med murringer senere var TR der! Og blødningene var annerledes. Mer slik jeg husket mensen var. Legen var enig at dette var tidlig, men ikke umulig, til tross for at jeg fullammer. Ergo, fullamming er ikke prevensjonsalternativ for min del!
lifa og Eline Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Ikke moro å få den så tidlig. Når det gjelder litt tall for de av oss som ammer er det 50% som får mensen tilbae mellom 3-6 mnd. etter fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå