Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Dette er litt flaut så jeg holder meg anonym. Er 25uker eller i min 26 uke. For 1 uke siden var det akkuratt som jeg sprakk når jeg va på do.. Begynte å blø og greier. Siden har jeg hatt lit vondt når jeg går på do, og nå klør det også.. Tror det er hemorider. Hvordan får jeg dem bort? Noen som vet eller har hatt det? Håper noen kan hjelpe meg...???
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 hehe, hadde en liknende opplevelse i forrige uke tror jeg det var, er 24 uker på vei. Akkurat som noe sprakk, også kom det bare blod. Var skikkelig ekkelt. Hadde litt vondt noen dager jeg og, men så ga det seg. Klør litt av og til. Vet ikke om det var hemoroider jeg, men meget mulig. Skal hjelpe med mye fiber, grovbrød er bra. Tror det er hvis du er mye treg i magen, trykker mye at det oppstår, men ikke sikker. Står en side om det i svangerskapsboken. Hvis du er mye plaget anbefales det å sitte på en pute for å redusere smerten. Går bort av seg selv tror jeg, evt. operasjon.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Hei på deg!! Dersom du tar deg en tur på apoteket så skal det finnes en salve/krem mot hemorrider. Er det alvorlig så skal det gå an å prøve stikkpiller også. Jeg fikk dette forrige sv.skap og DET HJALP! Husker ikke hva det heter..men hvis du spør etter hemorridekrem så vet de hva du mener.(Hvit tube med noe grønt på) Som regel er de på apoteket veldig diskret når de hjelper deg å finne det:) Det er ikke noe å være flau over!!!
27år nr.4 Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg er skikkelig plaget med hemoroider etter at jeg fikk eldstejenta. Fikk det etter födselen. Når jeg merker at hemoroidene er på vei så bruker jeg xyloproct salve eller stikkpiller. De funker kjempe bra. For det kan gjöre sinnsyktvondt om det går riktig ille. Husker förste gangen jeg fikk det, da klarte jeg ikke å sitte eller stå eller gå. Aller minst å gå på do. Det gjorde vondt bare jeg tissa. SÅ nå har jeg xyloproct liggende i kjöleskapet hele tiden, i tilfelle....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 hei=) jeg hadde hemorider en lang periode(er riktignokk gutt men:P) og det var helt sinnsykt vondt, men mine ble for store kan man si:P men salve+krem hjelper veldig mye, samboeren min har tilogmed fått æren av og stikke tuben i "anus":P Salve og stikk piller lindrer VELDIG, og man kan faktisk sove en hel natt uten nesten og kjenne de^^ du burde prøve^^ ( tør ikke ha mitt nick her nå )
lillebøllaspringmadrass Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 hei! ja, det virker som du har hemorider. kjøp krem på apoteket og prøv det først.. om ikke det forsvinner så gå til legen og du vil få hjelp der.. evnt operasjon etter fødselen.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 Det kan være hemorider, men det kan jo også hende du bare fikk en rift i slimhinnen i endetarmen. Da kan grunnen til at det klør være at det gror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå