Gå til innhold

Til de som har lurt på dette med lakserolje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere skrevet at legen sa at jeg kunne prøve å fa han litt ut på egenhånd, og lakserolje ofte virket og var helt ufarlig. Til tross for mange råd her inne, så bestemte jeg meg for å prøve. Legen sa at jeg måtte ta noe flytende, og anbefalte da laktolose.

Da jeg var på apoteket, fikk jeg vite at dette ikke var lakserolje, og at lakserolje er vanskelig å få tak i. Men laktolose har lakserende effekt, og er mer skånsom. Jeg kjøpte det, og tok tredobbeldose da jeg kom hjem. Jeg er gravid fremdeles, men jeg fikk i hvertfall tømt meg! Jeg kommer til å prøve igjen etter helgen hvis ingenting har skjedd til da. Men ville bare opplyse om at det ikke var ubehagelig eller noen ting, og jeg kan ikke skjønne at det skulle vært skadelig heller, men det er lurt å kanksje ikke drikke hele flasken!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en svangerskapskalender hjemme som følger oss uke for uke, med gode mattips og andre tips og der står det at lakserolje har ingenting for seg, men at sex og orgasme, var mye mer effektivt. Skal selv spise sterk mat i kveld

Skrevet

Alle har komt til meg og og sier: SEX og ORGASME, mitt spørsmål er da: Hvor mange dager på rad som skal til, he-he!!! Er helt sliten nå jo, funker IKKE på meg i alle fall!!!! Spiser og fersk ananas, kanel, sterk mat, bringebærbladte osv. men NEIDA ;)

Skrevet

Jeg har jo også prøvd dette med sex selvfølgelig. Men har ikke merket noe effekt. Tenkte at det var greit å prøve litt forskjellig

Skrevet

3 eller 4 doser sæd har samme virkning i seg som modningssprøyta man får på sykehuset. Så det er bare å stå på...........

:-)

(har en venn som er jm)

Skrevet

Oi! Men da må man vel få det på en gang? Tror ikke mannen min orker det altså...

Skrevet

kozy.. laktulose er bare sukkerlaker på en måte.. har ingen innvirkning på å fremmheve magekramper! magekramper må til for å provosere rier! det er bare sukkrose og glukose. ikke enkelt og forklare. men det er effektivt for å få tømt seg, men absolutt ingen effekt på rier! da må en ha noe sterkere som lakserolje!

Skrevet

Så rart at legen anbefalte dette da! Får prøve ordentlig lakserolje, apoteket sa at de kunne bestille det...

Skrevet

Har starta to fødseler med lakser olje jeg.men var moden og hadde 2 cm åpning.ellers virker det ikke.Tok samla 2 ss i løpet av en dag.

Skrevet

2 ss i løpet av en dag? 1 ss to ganger eller hvordan?

Skrevet

Tok vel først ei barneskei..Det hjalp ikke tok så litt over 1 ss..da ble det fart i sakene :0) ca 3 timer etter på... Men en må være moden.Ellers så kan en stresse babyen slik at den bæsjer i fostervannet.Det er det som kan være farlig med lakserolje,visst nok.

Med nr 3 tok jeg 2 ss med engang.

Skrevet

OK takk! Vet ikke om jeg er moden, men er 39+4 så bør vel kanskje være det... Jeg prøver på mandag...

Skrevet

Jeg hadde vært på føden på kontroll pga sterke kynnere.Det var en jm som hinta til meg..Sa jeg skulle ta det for å få fart i riene og det fønka gitt...

Skrevet

Enig med idefix. Har selv tatt lakserolje 2 ganger for å starte fødslene :))

Men hvis du går på medisiner utenom så vil den heller ikke virke. Og hvis det er første gang, så kan det hende at fødselen skjer utrolig fort.

Ei venninne fødte på badet i løpet av en time

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...