Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har en gutt på 20mnd som er svært aktiv. Han har alltid vært på slik. Lar vi ham gå rundt i stuen river han ned ting og klatrer på alt. Han vil ikke leke - bare løpe. Mister fort konsentrasjonen. Han har vært slik i 1år nå - og jeg er så sliten. Vi kan ikke gå på besøk lenger for han kan ikke sitte 1min i ro. Vi prøver å stimulerer han med mange aktiviteter - noe han liker veldig godt. Vi vil ikke ha et stille og rolig barn, men noen som kan lytte mer, konsentrere seg og leke litt for seg selv. Er fullstedig klar over at barn skal være aktive, men min sønn er aktiv utover normalen. Jeg må passe på ham hele tiden - ellers kan det gå ille. Så jeg spør dere som har litt mer erfaring. Er det noen som har det slik som oss? Vil han roe seg ned med alderen? Når? Kan dere la barna leke i stuen uten at potteplante og bøker fyker vegg i mellom? Vi har strenge regler vi ikke viker fra. Og han får en god oppdragelse. Han er veldig blid og snill. Han har bare så utrolig mye energi.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg tror han er helt normal!! La han få undersøke og utvikle seg, noen barn er mer aktive enn andre. Man bør tenke på at man til aktive barn begrenser inntak av hvitt mel og sukker, gi han tran, extra virgin olive olje og et kosthold basert på fisk og grønnsaker. La han få løpe til han blir sliten. Vis han nye leker, en dag vil han sikkert konsentrere seg mer om leker og ikke undersøke verden så hardt som i dag. ADHD? Neppe..
Mamma til 3 <3 Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg tror også at han er helt normal. Barn i den alderen pleier å være høyt og lavt det meste av tiden. Sånn er vesla mi på 2 år også. Ser det kom forslag til tidlig ADHD. Det tror jeg ikke at det er. Tror folk er litt for flinke til å tenke ADHD med engang ett barn er mer aktivt enn hva folk oppfatter som normalt.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Kjenner meg veldig igjen i dette innlegget. Har selv en som er høyt og lavt hele dagen. Han går i bhg så får ut en del energi der. Også fordi de er flinke til å være ute på ettermiddagen. Og det må vi i helgene også. Han må ut å løpe og få aktivisert seg ordentlig. . Så vi er ute uansett vær. Synes min har blitt litt roligere i forhold til å sitte å se i bøker. Spesielt hvis det er noe med biler (som han er veldig opptatt av) Men det blir ikke lenge av gangen. Vi må vel bare innse at barn er forskjellige. Og håpe kanskje at de roer seg litt etterhvert. Det er mye som skjer i denne perioden i livet deres. Dette var ikke akurat noen gode tips kanskje, men du er ikke alene om å ha en aktiv unge iallfall.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 Min er foresten 22 mnd
Vona Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 Mer eller mindre slik er vår datter også, voldsom til å klatre opp på stoler, bord og benker (vi lar henne ikke få lov til dette, altså), adri et sekund i ro. Hun går i bhg, men når hun kommer hjem om ettermiddagen, er det full fart selv om hun har vært ute og løpt hele dagen (jeg har tenkt å plassere en skritteller på henne en dag). Ganske slitsomt for oss, spesielt siden vi har en baby i tillegg nå. Det er kosing med babyen og herjing og i det hele tatt lett å få magesår når en ser hvordan hun holder på med lillesøster... Har funnet ut at det beste er å gå ut! Så vi har en fast, stor lekeplass vi drar til, både i helgene og som regel etter middag og før barne-tv på hverdagene med lillesøster i vogna; da løper hun rundt på et begrenset område og storkoser seg og alle er fornøyde. Hun er den mest aktive 2-åringen i barnehagen, har de sagt.... Klatrer i bokhylla, prøver å klatre i sklia, høyt og lavt hvert sekund. Men så kan hun faktisk sitte i ro litt også, og det er når hun leker med Mummi-figurene hennes i Mumminhuset eller med LittlePeople. Det er igrunnen akkurat nå i det siste at hun er blitt mer tålmodig med disse lekene. Ellers er det 2 minutter med å tegne, så begynne på å lese i ei bok, så turne på matta....og sånn går dagene.
Bratsj Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 Tror det er veldig normalt at 2-åringer er slik. Vår er også veldig aktiv, sitter sjelden stille hvis vi ikke leser bok eller hun ser TV. Vi må ut og leke hver dag, det er masse energi som skal ut - og slik skal det jo heldigvis også være :-) Hun er nå midt inne i trassperioden også, så her går det en kule varmt innimellom. Hun river ikke ned potteplanter og bøker,men skal undersøke og pille på alt, også det som ikke er lov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå