Gå til innhold

November: hadde gledet mmeg til permisjon jeg men....


3 små gull :)

Anbefalte innlegg

det ble ikke slik som jeg hadde tenkt. Den første permisjonsdagen merket jeg med en gang at kynnerne tok seg opp så får jeg ikke gjort noe hjemme. Er skuffet og deprimert. I går begynte jjeg å gråte når samboeren min kom hjem fra jobb og lurte på hva jeg har gjort i dag. Hadde sett frem til å få fri og til å gjøre akkurat det jeg har lyst til, men har sterke kynnere bare jjeg beveger meg bittelitt så får ikke gjort noe.

Er det flere som har det slik, er det vanlig? Er førstegangsfødende så jeg vet ikke hvordan ting skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ofte sånn når det nærmer seg slutten.

Nå skal du ikke ha dårlig samvittighet for å ligge å se på tv og slappe av så mye du bare orker ;)

 

Jeg er bare 31+1 i dag, men har det allerede sånn som du med kynnere. Moppet over kjøkkengulvet i går kveld, og fikk en rekke med kynnere vonde som fy.

 

Prøv å ta ting i små etapper, og sleng rompa ned når du føler for det. Rugetiden har startet vet du ;)

 

Det kjipeste syns jeg nå er at jeg ikke orker å gå rundt på kjøpesenteret å kose meg med julegaveshopping. 20 min i gangen er mer en nok her igården....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg, føler virkelig med deg!!!

Ja, ofte blir ikke permisjonen som en har tenkt seg. Sist gang hadde jeg ingen spesielle svangerskapsplager så da nøt jeg permisjonen fullt ut. Dro på shopping, vasket hus og koste meg med besøk hos venner både sent og tidlig. Vi arrangerte selskaper osv. Formen var jo på topp!! Men nå...... har hatt bekkensmerter siden jeg var tre måneder på vei og med en 2 åring i huset, så sier det seg selv at jeg ikke har muligheten til å sitte på baken hele dagen og kun tenke på meg selv. Hun er i barnehagen noen dager i uka, da prøver jeg å benytte meg av muligheten til å få vasket og ryddet litt på egen hånd. Hun er jo i den hjelpsomme alderen, så når jeg skal gjøre noe hjemme når hun er i nærheten tar det ofte ganske så mye lengre tid!!

Så derfor fortvil ikke - vi er flere som deg og føler med deg!!! Bruk tiden som du har igjen nå til å prøve å slappe av og samle krefter - du skal jo forhåpentligvis presse ut babyen også, du trenger krefter til både under fødselen og tiden etterpå!!

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, jeg vet hva du mener. Jeg har så mye jeg skulle ha gjort. Men da får jeg bare kynnere. SÅ det beste jeg kan gjøre er å slappe av. kan ikke bære vasketøyet opp eller ned trappa, Det er ganske frustrerende å ikke kunne gjøre det man ønsker, når man egentlig føler seg i form.

 

er kanskej sånn for de som er gamle. De vil og vil, men helsen begrenser dem. Frustrerende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

eg gikk ut i permisjon 1 oktober eg! tok den litt tidlig, bare herlig! har nå på slutten begynt å kjenne sterkere kynnere, men de har ikk vært så vonde, de kom ca i midten av okt. nå på slutten begynner de å bli litt mer vonde så.. har fått gjort mye i permisjonstiden min, som egentlig mest går på avslapping. va jo forberedt nå de siste ni mnd at jula ville komme tett på den her babyen, så julegavene er ferdi før eg ble så altfor stor da.. :) lurt å være litt forberedt!

dere har jo å visst at dere skulle ha barn, hvorfor har dere ikk gjort unna mesteparten da før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...