Gå til innhold

Morgenkvalme. eller kvalm generelt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg du

Jeg er 4+5 i dag, og har allerede vært kvalm i 2,5 uker:) Er kvalm, ikke nok til å kaste opp, men nok til å være skikkelig ubehagelig, døgnet rundt, hele uka igjennom...

Og slik blir d i ca 3 mnd...

Var sånn i mine to første svangerskap, ser ut til å bli samme leksa denne gang.

Men jeg gleder meg sånn, og er så glav for å være gravid, at jeg biter d i meg :)

Trodde jeg også, og i hvertfall siden jeg ikke var kvalm med de to første. Men, neida, er i beg av uke 7 og har vært kvalmen døgnet rundt i 3 dager nå...

Gleder meg faktisk til hvert måltid. Får et lite opphold fra kvalmen akkurat mens jeg spiser, farlig...

Jeg sa senest i går at det ser ut som jeg er heldig når det gjelder kvalmen. Jeg har kun vært litt uggen, og trodde som deg at jag da kanskje slapp unnå. MEN i dag kom kvalmen, har vært skikkelig kvalm fra i natt og er fortsatt like kvalm ennå kl .1600...I dag er jeg akkurat 8 uker på vei. Krysse fortsatt fingrene og håper det bare er i dag...,men det er vel lite sannsynlig....

Annonse

Ni uker på vei nå. Har vært kvalm av og på i litt over tre uker nå, men i dag og i går har jeg ikke vært kvalm. Jeg føler meg også generelt litt bedre, men har masse vondt i nussene i dag. Hadde mye vondt i hodet i går, men det har jeg ikke hatt i dag. Har egentlig følt meg best på morgenene og blitt verre utover dagen. Har stort sett bare ligget på sofaen og har fra ca kl 8 om kvelden gledet meg til klokken ble mer så jeg kunne legge meg. Ikke tale om å gå på jobb. Tør ikke kjøre bil heller fordi jeg har følt at jeg har tunnelsyn og blir fort veldig svimmel.

Er ukonsentrert og har humørsvingninger. For to dager siden ble jeg plutselig KJEMPEsur helt uten grunn - lå og leste i blad på sofaen og hadde liksom lyst til å finne på noe ekkelt og si til mannen min. Klarte heldigvis å informere ham om mitt dårlige humør i stedetfor slik at han kunne unngå å få ufortjent kjeft :)

Har konstant ekkel smak i munnen. Noen som har det på samme måten? Bruker munnvann og elektrisk tannbørste, men bare kort tid etter kommer smaken tilbake. Guffent.

Har et barn fra før og med henne var jeg frisk som en fisk, uten noen plager annet enn litt bekkenløsningssmerter på slutten. De var ikke verre enn at jeg kunne gå korte turer og klare meg i hverdagen. Så dette svangerskapet er mye mer slitsomt. Gleder meg til å føle meg bedre innen noen uker, slik det blir "lovet" :)

ja, jeg har det også sånn... 7 uker på vei - og den forferdelige smaken i munnen som kom for noen dager siden, er det alle verste. ved siden av fullstendig urimelige humørsvingninger som utelukkende går ut over kjæresten min.

kvalmen kommer snikende på ettermiddagen hvilket til nå har vært helt ok. mye svelging, men greit. i dag har det vært helt ille og jeg skulle nesten ønske jeg kunne spy det bort.

jeg har gjort dette en gang før, for snart 10 år siden, men kroppen min er like overrasket nå som dengang da, og det er en hel del nye ting denne gangen. forhåpentlig blir resultatet like fantastisk som sist, og det er det eneste som betyr noe...

Hei, jeg er 10 uker på vei imorgen. Har vært kvalm kontinuerlig (unntatt hittil idag :-) ) i 3 uker nå. Er nok ofte verre på morgnene, men så synes jeg det er ille hele dagen, og på kvelden hvis jeg er sliten. Har kastet opp 3-4 ganger daglig, og det er ordentlig ubehaglig. Måtte avlyse en jobbreise idag fordi jeg fryktet å kaste opp på flybussen eller i taxien eller i flyet og jeg orket ikke presse meg slik. Har ligget mye på sofaen og slappet av, sovert masse. Det er ikke moro. Innimellom blir jeg så deppa at jeg tenker "er det verdt å gå gravid en gang til hvis jeg skal slite slik?" Skikkelig ureflektert og dumt tenkt. Jeg er jo glad for å være gravid igjen, vi ønsket og prøvde med vilje. Men noen ganger tar plagene litt motet og kreftene fra en. Særlit siden jeg i mitt forrige svangerskap var plaget gjennom hele svangerskapet med oppkast og kvalme. Slitsomt. Men, jeg har bestemt meg for å prøve være konstruktiv ogpositiv. Derfor er jeg glad idag! Deilig å ikke være kvalm!!!

ååååååååååå neeeeeeeeeeei, og jeg som trodde at nå var jeg sikra, er 7 uker på vei i morga og har ikke vært kvalm i det hele tatt. med de to andre vet jeg at jeg var tidlig kvalm, men nå har jeg vært i overaskende god form, og har tenkt i mitt stille sinn at nå er jeg vell sikret siden jeg ikke har kjent snev av kvalme ennå. men nei da, ser det er mange som blir kvalm i uke 7, for krysse fingrene for at jeg ikke blir kvalm denne gangen.

Hei. Er 5+6 og i går inntraff kvalmen. Var på jobb i går og det var helt forferdelig. I dag har jeg fri, men føler meg enda værre. Jeg var kvalm og uvel da jeg våkna og etter å ha fått i meg frokost, trodde jeg det skulle bli bedre, men nei. Brødskivene kom opp igjen. Syns det er litt for tidlig å bli dårlig nå. Vil dette vare i strekk nå fram til uke 12 tro? Da blir jeg gal.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...