Katta & Lille Plom Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Hvordan i alle dager skal jeg få tullejenten til å skjønne at den nye fine Avent magic-tutekoppen ikke er en leke, men noe hun skal drikke av?! Har prøvd å få henne til å drikke av vanlig kopp også, men hun bare putter tungen oppi og slår på den med hendene og trot det er en leke, så det blir bare søl. Hun har aldri tatt flaske eller smokk, suger bare på pupp, fingre eller ansiktet til mamma. Kommer hun til å skjønne av seg selv at hun må suge på den for å få noe ut? Hun vil vel ikke ha noe ut av den heller da, siden hun aldri har drukket noe annet enn morsmelk fra bryst. Fint at den koppen ikke søler altså...! Grrr...
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Før jeg fikk jr til å ta flasken igjen (han hadde en pause nemlig), så drakk han litt av tupperware-tutkoppen. Den er myk og når hun biter på den kommer melka ut, kanskje hun da skjønner poenget? Jeg har også ammet jr, men et par ganger har han tatt flasken når jeg har vært ute på ærend. Det er godt når de drikker fra andre ting enn puppen, mor blir litt mer fri da.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 La henne bare leke med den. Hun skjønner nok etter hvert hvordan den skal brukes . ) Jeg lar gutten min leke med sin og han skjønner nå hvordan den skal brukes. Han drikker ikke av den mens han leker med den men når jeg holder den så drikker han.
Katta & Lille Plom Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2006 Takk, skal være tålmodig og prøve, prøve, prøve... :-)
petiteM's Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Vår lille jente har ikke tatt flaske el smokk på noen mnd. Jeg skal vekk i helga, og det plutselig litt krise i heimen når hun ikke ville ta flaske. Tutekoppen vi prøvde var, som hos deg, et morsomt leketøy. Men, under over alle under, hun tar flaska fra easyfeed:-) Oppdaget det nettopp, og er super glad! Flaska er myk, så man kan klemme litt slik at melka kommer ut. Anbefaler hvertfall å prøve.
to+to er fire Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har gitt opp både flaske og tutekopp for vennen skjønte ikke poenget, nei. Nå har han endelig forstått at tunga ikke skal først nedi koppen, så nå drikker han ganske bra av vanlig kopp. Etter en del trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå