Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Hei!! er det noen her som har erfaring med å bruke søvnfremmende medikamenter til barnet over en liten periode? Kan dette hjelpe for å få barnet inn i en god søvn-rytme, som det fortsetter med etter at man fjerner medikamentet? Er veldig skeptisk til å bruke medisiner til min lille skatt, men har innsett at av og til er det nødvendig for å redde familien fra å gå på veggene.. Og vi er snart der nå! Har ei jente på 9 mnder som de siste ukene til måneden har våknet så og si hver time på natt. Sitter i senga si og gråter en overtrøtt gråt og gnir seg i øynene. Sovner raskt igjen med smokk og litt stryk over ansiktet, men så våkner hun altså raskt igjen. I natt var jeg inne hos henne ca 10 ganger. Føler meg ganske sikker på at hun ikke er sulten (har gitt henne mye pupp enkelte netter for å se om et hjelper; det gjør det ikke) eller har vondt noe sted. Hun sover rett og slett bare lett og dårlig, og våkner ofte og klarer ikke finne søvnen igjen selv. Synes så synd på henne. Føler jeg har prøvd alt, og ingenting med særlig hell. Hun har vært flink å sove om nettene frem til hun var ca 7-8 mnder, og nå øker bare problemene på... Noen som kan gi noen tips, og evt dele erfaringer? Takk!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 vi har same problem,de ha har holdt på ca en måned no.. han e 8 1/2 mnd no... men eg ville aldri ha gitt han medisin da.. men de e jo opp til kvar enkelt.. du bør vertfall spørre legen eller på hs først.. min gut ha jo ikkje fått tenner enda,så eg håpe jo virkeli at de e de som plaga han.. han får ikkje mat på natta.. fikk beskjed på hs at viss eg gjorde de bare en eller to ganga så kom han alltid til å våkne på natta for å få mat,blir jo en vane for han de.. så han får smukk og av og til kopp me vatn på... han sovna fort igjen da,men våkna ca annakvar time.. men de finns noken nette der han søve heile natta,så de e godt å få sove i fred innimellom.. men eg veit ikkje ka som gjer de... va ikkje mykje te svar ditta da men ... lykke til,og eg håpe de kjeme seg snart,veit de e travelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå