Gå til innhold

Hvor mye er dere ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med barna deres hver dag?

Synest det er så mange som nesten bare er inne med barna, synest dei har godt av å vere masse ute jeg da. Finne på ting ilag ute:-) Og da mener jeg ute med foreldene også, ikke bare i barnehagen. Så mange som sier " de er jo ute i barnehagen"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guten vår er 13 mnd gamal og går ikkje i barnehage. Vi går ein tur på ca ein time i løpet av dagen (enten med vogn eller bæresele). Av og til søv han ute, då blir turen nødvendigvis lenger. På turen går vi ofte bort til eit jorde med sauar på, det er nemlig uhyre spennande, eller så går vi på besøk til mormor og besten.

Utanom turen får småen krype/gå med hjelp ute innimellom, kanskje annankvar dag. Skal lage sandkasse til han no, og eg går ut ifrå at han kjem til å bli så glad i den at han vil leike der kvar dag.

Skrevet

Jeg er hjemme med snuppa mi på 16,5 mnd og vi er ute ca 2-3timer til sammen hver dag..

I går kom den første snøen her og det var stas det;o)

Men regner det så er vi ikke ute så lenge da...

Skrevet

Gutten min er snart 14 måneder og går i barnehage. De er ganske mye ute, men det hender de er inne hele dagen (utenom soving) om det er veldig dårlig vær.

Vi pleier ofte å gå tur i skogen med bæremeis på ettermiddagene, og i helga går vi gjerne en lengre tur på formiddagen. Ellers så er vi ute sammen med han på lekeplassen eller utenfor huset. Han elsker å være ute og drar oss med ut i gangen og finner skoene sine, gjerne klokka 08 på en søndags morgen. :)

Skrevet

Jeg er hjemme med Mia, hun er snart 15 mnd. Vi er ute minst en tur hver dag før leggetid. Er det dårlig vær (her er det myyye tåke!), hender det vi er inne på formiddagen og går ut en tur rett etter middagen hennes. Når det er fint vær er vi ute store deler av dagen.

Vi har en fin lekeplass her hvor vi bor og skogen rett i nærheten. Ute leker hun mye mer selvstendig enn inne, men det har begynt å bli bedre når vi er inne også.

Hun sover alltid ute, men som oftest under tak.

Frisk luft er sunt, både for barna og oss voksne! :)

Skrevet

Desverre ikke så veldig mye. Han er hos dagmamma fra 8-16, og der er de ute fra 13-16 hver dag - så ikke kom her og gi meg dårlig samvittighet nå !!!!!!!!!!

Skrevet

Vi er alle veldig glade i å vere ute,og kjenner at jeg treng å komme meg ut kvar dag selv. Så på "barnehagedager" er vi stort sett ute en tur på ettermiddagen, på leikeplassen, i skogen her ol. Fridager er vi ute 1-2 ganger for dagen.

I helgene når alle har fri har vi fast at vi reiser en tur i løpet av helga., f.eks går vi i skogen og plukker kongler, går på fjellet, reiser på fisketur, på bårtur ol. Tar med niste, og gjerne grill og griller pølser ol. I dag har vi vert med noen på sauesanking, og det var kjempestas for barna:-) Snart kommer vel snøen så da blir det vertfall skiturer!

Skrevet

Vi er vel kanskje ute et par timer hver dag, leker eller går på trilletur. Men noen dager er vi bare inne også, hvis det er skikkelig ekkelt vær.

Skrevet

førsøker vara ute varje dag og minst 1-2 timmer, men di dagerna det pøser ner regn så syns ikke barne det er noe gøy att vara ute,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...