Gå til innhold

topcom babycall, noen som har??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min funker ikke som den skal!

Kjøpte den i går, forde jeg leste her inne at den var best i test i foreldre og barn..

Men i dag satte jeg babyenheten på soverommet (på full VOX) og tok med meg foreldreenheten på kjøkkenet.

Hørte at den slo inn av og til men ikke noe lyder på den, så regnet med at det var forde den var på full VOX og at lillegutt bare beveget på seg eller noe...men etter litt så gikk jeg forbi soverommet og hørte at lillegutt lå der å gråt!!!

Den hadde ikke slått inn i det hele tatt da:-( Fikk skikkelig dårlig samvittighet, men han hadde heldigvis ikke ligget der så lenge da...

Men er det kanskje noe jeg ikke har innstilt riktig? Eller er det noen med topcom som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være en ukurant vare? Vår fungerer kjempebra, selv på medium vox-sensitivitet (A er lavest).

Vet ikke om det har noen betydning, men på senderen står det TX nederst på displayet, og så er det fullt volum på mottageren.

Generelt er det alltid lurt å sjekke om slike ting funker før man bruker dem...

Lykke til!

Skrevet

Du må stille den inn.. På siden av babycallen er det to knapper. En som man slår babycallen på og en som man justerer følsomheten. Det er et hjul som man ruller på. Prøv deg frem og stå ved sengen så finner du hva du må stille den inn på. Her funker den veldig bra!

Skrevet

samme hos oss, drittcaller ! og vi har testet ALT vi kan med den !

Skrevet

Vår fungerer heller ikke som den skal!

Har lest bruksanvisninga opp og i mente, så jeg vet at jeg gjør ting riktig. Jeg har den nye og "oppgraderte" versjonen, dvs den hvor begge enhetene er trådløse. Testvinneren hadde ikke trådløs babyenhet. Vi bestilte fra komplett.no. Kjenner tre stykker til som har kjøpt den oppgraderte fra Topcom, og ingen av de får den heller til å virke.

Skrevet

Fikk den til å virke noen minutter, men siden har den vært død. Den gangen den virket tok det 10 minutter fra den ble slått på og til enhetene kommuniserte med hverandre. Virker forresten litt tungvint at man må slå på vox-funksjonen hver gang man skal bruke den. Men det største problemet er jo selvfølgelig at den ikke virker.

Skrevet

Slå på vox-funksjonen? Jeg henger ikke helt med... Vi har den nyeste utgaven, og der slår vi bare på på-knappene på begge enhetene. Vår funker kjempe bra, har ikke hatt noen problemer med den. Den slår ut på den minste ting.

Skrevet

Heldig dere da. Kanskje du kan hjelpe meg da? Når man trykker på den knappen med pil mot høyre står det og blinker et tall også står det "CH". Det er da mulig å bla seg opp og ned fra 1 til 8. Hva er dette? Ikke kanalminnet vel for det velges jo ved å trykke to ganger på pil-mot-høyre-knappen og deretter velge fra kanal 1 til 15...

Skrevet

PS - snakker om babyenheten i innlegget over.

Skrevet

Jeg skal spørre samboeren når han kommer fra jobb, det er han som har drevet å "forsket" på den:)

Skrevet

du må stille inn på samme kanal da,..

har og den babycallen, men synes den er no dritt,

Den har så lang rekkevidde at vi tar inn gud og hvermann på den uansett kanal, grrrrrrrrrrrrrrrr..:-(

Men funker som den skal ellers.

Skrevet

Skjønner at man må stille inn på samme kanal, og har gjort det. Stusser på bruksanvisningen, for jeg finner ingen beskrivelse av hva "CH" på babyenheten står for. Det får man nemlig opp hvis man trykket en gang på den midterste knappen på babyenheten, samt et tall som kan skrus opp eller ned fra 1-8.

Skrevet

Det er det hjulet som heter VOX...og den har vi på fult:-(

Skrevet

Trådløs men med vanlige AAA-batterier? ikke oppladbar, eller?

Tror det er den vi har, så på bildet fra testen, og den ser ikke helt lik ut som den (vår er mørkeblå og hvit)

Skal dra tilbake i dag og klage!! virker jo som om det er flere som har det sånn med disse, da er de vel defekte da!

Kan jo ikke selge sånt!!

blir sinna jeg...

Skrevet

når du trykker på den knappen i midten og det står CH så er det kanalene fra 1-8...

den må stilles på samme kanal som mottakeren.

CH står for Channel

Skrevet

Da er det feil i bruksanvisningen, for der står det at man velger kanal ved å trykke to ganger på knappen i midten, og da står det M ved siden av tallene, ikke CH. Hvis CH står for kanal, hva står da M for? CH står det ingenting om i bruksanvisningen. Merkelige greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...