♥Spirevipp♥ Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg er så plaget med at jeg har vondt i halebeinet....får noen ganger støtlignende følelse først. Noen som har det samme? Fikk min kjære til å presse litt på stedet, og kjente tydelig at det var et sårt punkt. Kan dette komme av graviditeten? Noen som vet?
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Helt vanlig å få vondt i halebeinet. Min venninne har så lite fett på rompa, så når magen kom og hun ble tyngre - fikk halebeinet gjennomgå. Du bør unngå lenestolstillingen som trykker på. Ellers kan det være en begynnelse på bekkenløsning. Men da skal det stråle ned smerte i det ene beinet også. Jeg selv brakk halebeinet under fødsel - og vondt halebein er grusomt.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Heia. Ja, flere av mine venner har hatt det under sine svangerskap, og jeg sliter også selv med det. Er i uke 24 på søndag. Har slitt hele svangerskapet med vondt i bekken, korsrygg og haleben, men i perioder er det bedre. Nå er jeg heldigvis inne i en god periode. Gikk til manuell terapeut et par ganger, mest pga bekkenplagene. Han anbefalte meg å kjøpe en sånn stor ball du sitter på, og så sitte på den strak i ryggen, tror det kanskje kan virke positivt på halebeinet også. Er dessverre ikke så flink til å bruke den selv. Får fort vondt i halebeinet hvis jeg sitter i samme stilling over lengre tid, og ikke helt rett i ryggen. Ellers, har du det bra? Jeg er litt kvalm om dagen, trodde ikke man skulle være det så sent i svangerskapet. Hmm...Hvor langt er du på vei?
♥Spirevipp♥ Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2006 Takk for svar! Jeg har slått halebeinet en gang før for mange år siden, og har flere ganger hatt problemet med korsryggen når jeg ikke har fått trent på en stund. Vurderer å svømme litt for å stabilisere musklene igjen...kan bli vondt, siden jeg har vondt allerede nå i begynnelse av uke 15. Ellers er heldigvis formen fin igjen....var mye kvalm og slapp i begynnelsen. I dag har jeg malt Ikea barnesengen....er så morro og puzzle med sånne ting. Tenkte jeg skulle sy himmelsengen selv også!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 ja, jeg har slått halebeinet kraftig flere ganger, og også slitt med korsryggen. Gruer meg til å føde på grunn av det, vet ikke om det har noe å si. Ene venninnen min hadde veldig vondt i halebeinet da hun fødte. Glemte å si det. Svømming er supert. Prøver å svømme minst en gang i uka, da har jeg ikke noe vondt i det hele tatt. Selv når bekkensmertene har vært på det verste har det gått bra å svømme. Å gå mye er dessverre stikk motsatt. Da øker plagene. Ja, sant, Har ikke kommet så langt ennå jeg. Har vært å tittet litt, men... Arver heldigvis en del ting. har fått en seng, får låne lekegrind, har fått noe barneklær, reisebarneseng osv. Men vogn og stellebord må vi nok skaffe snart. Tenker på quinnyvogn, ser så praktisk ut, selv om den er liten, kanskje ikke noe for deg siden du føder i juni, og babyen vil være ganske stor når vinteren kommer, er jo mer som skal opp i vogna da, Tror størrelsen holder for meg denne vinteren:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå