Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 jeg har hele tiden ligeg gått over den røde streken. Denne har stege jevnt hele veien, helt til i dag. I dag lå den rett under den streken eller rett på den, vanskelug å se. kan det ha noe å si at denne gangen var det en annen dame som målte?? Synst det var så rart
afrodite79 Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 jeg lå også jevnt over for plutselig å gjøre et kjempe hopp opp når det var en annen som målte. var innom min faste jordmor for en ekstra målin et par uker senere og var tilbake på min kurve. hun mente årsaken var at det var en ny som hadde målt meg. fikk du beskjed om å komme innnom til en mellommåling? hvis du synes det er ubehagelig så be om det!
2nj♥ Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Ja, det kan ha noe å si hvem som måler. Jeg gikk både til lege og jordmor sist og de målte forskjellig....
mamma til Armand & Even Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 ja jeg har opplved. siste gang var litt under rød streken.men legen sa at det er helt normalt.ikke vær redd. (:
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg skal ikke tilbake, men synst liksom det var så stor forskjell, men jeg får håpe det er berre de to som måler forskjellig. takk for svar alle sammen
msbu Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 SF-målet vil visst ofte variere, alt etter hvem som foretar målingene. Det kan man ofte se hvis man veksler mellom å bli målt av lege og JM. Så avflatingen av kurven din kan absolutt skyldes at det var en annen som målte nå. Samtidig vil avflating av kurven gjøre enkelte JM ganske oppmerksomme, for det kan jo også en sjelden gang bety at babyen ikke vokser som den skal. Forrige gang jeg var gravid ble jeg sendt inn til 2 ekstra UL pga av avflatende kurve og spørsmål om vekstretardasjon. Men UL viste heldigvis at alt var bra med prinsessa, og jeg kan love at hun ikke viser tegn til vekstproblemer i dag (hun er 6 år og er nesten 130 cm lang, mot 116 som er ca det normale). Det morsomme er jo at i mitt første svangerskap sluttet legen å måle SF-målet de siste ukene, fordi han mente at han bare traff brystbenet mitt uansett (kort overkropp..). Han var tydeligvis ikke bekymret for utviklingen av dette SF-målet, så jeg tror det kommer an på hvor stresset den enkelte lege/JM er ) Uansett vil jeg si at dersom det er lenge til du skal til lege/JM igjen, og du evt synes babyens bevegelsesmønster endrer seg, kan det være greit å være litt OBS og evt. be om en ny måling i mellomtiden, for å se at SF-målet vokser som det skal. Det er jo bedre å bli sjekket en gang for mye enn en gang for lite. Men sannsynligvis skyldes ulikhetene i måling kun det faktum at det var en annen som målte, så det er sikkert ingen grunn til bekymring )
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 sånn var det med meg også med førstemann...lå over streken hele veien, men de siste to månedene flatet det faktisk ut..lå litt under for så gå litt rett på streken..men men...det er da helt normalt det da...magen faller også ned på slutten da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå