Gå til innhold

Dere med hodepine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...som går til fys.terapeut, hva gjorde dere? Gikk dere til lege og fikk henvisning eller bestilte dere time selv? Og hjelper det?

Jeg sa til legen min at jeg var plaget med hodepine, da svarte han bare at det var noen som fikk de symptomene også, og at jeg bare kunne spise Paracet hvis det ble for gale.

Men jeg vil helst unngå Paracet'er og andre medikamenter og lurer på om fys.terapeut er veien og gå?

Eller er det noen som har andre "kjerringråd"? Drikker mye vann og syns ikke alltid det hjelper og syns hodepinen kommer oftere når jeg stresser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter, og prøver igjen....

Skrevet

Hei,

Er det nakke/skuldre som plager deg siden du lurer på fysioterapi?

Skrevet

Det var noen tidligere som anbefalte fysioterapi da det hadde hjulpet dem med hodepine. Jeg er som regel alltid stiv i nakken, kjenner det godt nedover ryggen når jeg bøyer hodet. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre med hodepinen, holder på å bli gal av og til...!

Kjenner også at den ofte kommer når jeg stresser, men dette har vært spesielt mye etter jeg ble gravid. Derfor lurte jg på om jeg kanskje skulle prøvd fysioterapi...?

Skrevet

Hvordan er hodepinen da? Hvor i hodet sitter den liksom og hvor lenge varer den? Er du alltid stiv i nakken når du har hodepine?

Høres jo ut som om det kan være spenningshodepine, siden du er stiv i nakken og den ofte kommer når du er stresset. Spurte ikke legen noe mer om hodepinen? I så fall burde du fortelle at du er plaget med nakken, fordi det er en grunn til å få henvisning til fysioterapi. Du kan jo også prøve varme omslag hjemme eller ta et varmt bad evt få din kjære eller noen andre til å massere deg. Ulike avspenningsøvelser kan også være lurt å lære seg, det er også noe som du kan lære hos en fysioterapeut. Ellers kan du jo ta deg en tur på spa, men det er jo ganske dyrt og ikke noe man kan gjøre en gang i uken kanskje.. Tror i alle fall du trenger å bli kvitt stivheten i nakken for å bli kvitt hodepinen, høres ut som om det kan være årsaken.

Skrevet

Ja, jeg tror også mye av den kommer fra nakken, men den sitter liksom fra pannen og midt oppe i hodet... Men samtidig kjennes det ut som om nakken er stiv selv om jeg ikke kjenner det muskulert, om du skjønner.

Har sjekket synet, og det var tipp topp, så det er ikke det. Noen ganger kjennes det ut som når man f.eks. har vært i karusell og hodet blir presset bakover og man prøver holde det oppe, så blir man sliten...

Litt vanskelig å forklare kanskje... Men når den først kommer, sitter den nesten resten av dagen, for det meste midt oppe på hodet... Hører vel med at jeg sitter foran pc hele dagen på jobb, så det er nok ikke umulig at jeg sitter litt feil og anspent der.

Skrevet

Synes du skal ta det opp med legen din. Han/hun kan undersøke nakken din og kartlegge hva det er slags type hodepine du har. Det bør undersøkes hvor i nakken smerten sitter og hvordan du klarer/ikke klarer å bevege nakken din og hva som gjør vondt for å finne ut om problemet sitter i nakkemuskulaturen eller i ryggsøylen, i en nakkevirvel f.eks. Kan være greit å få en henvisning til fysioterapeut hos legen, så blir det ikke så dyrt. Siden du sitter så mye foran PC'n kan det være lurt å lære seg noen øvelser som man kan gjøre ila dagen for å få slappet av i nakken og dermed forebygge hodepinen. Er jo mye bedre å få hjelp med dette nå, i steden for at det bare blir verre og du evt trenger en sykemelding etter hvert.

En annen ting du burde tenke på er hvordan du sitter når du er på jobb, en god stol med god nakkestøtte kan forebygge mye! :-)

Skrevet

Hei, jeg vet ikke noe om fysioterapi og nakkespenninger og slikt, men jeg sliter også med en lignende hodepine som du beskriver. Den kommer gjerne på ettermiddagen, spesielt etter en stressende dag, og da varer den hele natta...Legen min testet refleksene, sjekket blodprosent og sukkerinnhold og ingenting så galt ut. Hun sa at det kan skyldes vannansamlinger i hodet, altså at på samme måte som man kan få vann i kroppen, kan man få det i hodet også... høres litt ekstremt ut synes jeg, men det er kanskje sant. Uansett var hennes forslag å drikke vann med sitron og spise mye sitrusfrukter, gå en tur og få frisk luft hver dag og heller ta en paracet når det blir for ille, for ingen har godt av å gå rundt med hodepine når det er skikkelig vondt...

Lykke til ihvertfall!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to!!! Skal prøve det begge sier og ta det opp med legen min.

Skrevet

heisann..

jeg har slitt med hodepine siden jeg gikk på ungdomsskolen...

Da jeg gikk på videregående tok mamma å sendte meg til KIROPRAKTOR.. Han kjente at jeg var stiv i nakken og mente at det var derfor jeg hadde hodepine..Jeg gikk til han i 7 måneder og det hjalp meg veldig mye...

Senere har jeg også vært plaget med hodepine.. Dro til en annen kiropraktor og det første han sa var at han skjønte virkelig hvorfor je hadde vondt i hodet når han kjente hvor øm nakken min var...

Nå har jeg gått med smerter igjen siden i fjor, men ikke hatt råd til kiropraktor, men klarer ikke å gå med smertene lenger og skal ringe kiro i morgen å bestille time...

Mamma går regelmessig til kiro og sier at det er han som holder henne igang for uten den så stivner hun helt....

Man trenger ikke gå til legen først... Kiro sendte meg raskt i røngten både av hodet og nakken..

Skrevet

vr for snar til å trykke godkjenn...

Har vært hos legen meg ryggsmerter, men min erfaring er at de gjør lite og egentli har lite kunnskaper og tid.. de kan jo ikke behandle deg... En kiropraktor ber deg bøye hodet ditt hot og dit, trykker og kjenner for å finne ut hvor du har vondt og hvor det sitter fast i kroppen din.. Har ikke vært hos fysio, så jeg vet ikke hva de gjør...

Men personlig så har jeg mye større tro på kiro.. De vil ikke dytte i deg tabeletter eller salver som ikke funker...

De er også veldig gode på å spørre om livssituasjonen din og om du stresse mye... Kiroen min var flink til å motivere meg til å trimme ved å gå turer.. Han sa også ofte til meg at nå åtte jeg slutte å stresse slik at vi kunne få skikk på nakken min...

Synes de lytter mer og ser på flere muligheter enn legen gjør....

jaja.. dette ble veldig mye.. men jeg VET hvordan det er å gå med smerter i nakke og hodet, g jeg ANBEFALER deg å gå til kiropraktor eller fysioterapeut farmfor legen!!!

Lykke til!

Skrevet

Hva koster egentli en kiropraktor time???

jeg har også spenningshodepine, og det eneste som hjelper er 2 ibux....noe jeg ikke kan ta nå. Jeg hadde en periode i 1.trimester hvor jeg hadde vont i ca 2 uker, skikkelit fælt. Men nå har jeg ikke hatt det på maaaange uker, bank i bordet ;);)

Det hjelper å trene støttemusklene rundt nakken/hode og rull på skuldrene noen ganger et par ganger til dagen, dette øker blodsirkulasjonen i området.....

Jeg kunne tenkt meg å prøvd akkupunktur mot det jeg, men nå er jeg liksom så fin at jeg ikke har behov.....Noen som ha prøvd d mot nakkesmerter????

Skrevet

Det varierer mye hvor dyrt det er... I Tromsø betalte jeg vel mellom 3 og 400 kroner..tror jeg,.. Det var i vertfall SVINDYRT og de økte prisene og da kunne jeg ikke gå dit mere.. Men det kan jo hende at det fantes andre som var billigere.. Det er jo privat så...

Men dit som jeg har tenkt å dra nå..(ikke i Tromsø) koster det ca 230-250 kroner.... Den første kiro jeg var hos var kjempeflink.. Å han brukte også nåler på meg.. både i nakken og framme i panna liksom..

ANbefales!

Skrevet

har akkurat begynt å gå til fysioterapaut, håper veldig på at det skal hjelpe! fikk henvisning av lege, og sykemelding fra jobb. jobber som frisør, så det går utover nakke og skuldre, men føler alt er blitt værre etter at jeg ble gravid. har heller ikke lyst å spise for mye paracet...må ofte ta flere dager i strekk uten at det blit bedre :( men nå krysser jeg fingrene for at det skal hjelpe med litt fysio :)

Skrevet

Jeg var hos frisøren og fikk hodebunnsmasasje og det hjalp noe, betalte kr 180 for det. Men nå er jeg i uke 17 og hodepinen har endeligt gitt seg. Ser det ikke er lenge til du heller er der, så håper det går over for det også da

Skrevet

Ja, jeg går jevnlig til kiropraktor, jeg også (koster forresten 320 kr. i bergen), men syns ikke det hjelper på hodet, derfor tenkte jeg på fysio-ter. Har nok fått hodepinen ifm. svangerskapet, så håper den gir seg for min del også nå når jeg også er i uke 17... Men en hodebunnsmassasje hørtes deilig ut uansett!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...