fru <3 Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Får dere gjort alt av husarbeid, tatt dere av babyen (og dere selv) og ha middagen klar til "innrykket" på ettermiddagen?? Føler meg for tiden som en dårlig husmor =0(.. får ikke gjort alt jeg har tenkt ut i løpet av en dag, er vel kanskje "tenkingen" som er problemet, at jeg legger lista for høyt... Vi ønsker oss vaskehjelp vi nå, ikke lett å få det her litt ute i "periferien", men håper virkelig at vi finner noen som vi liker. Vet jo at babyen og de andre barna er viktigere en husarbeid, men ingen av oss trives i rot og mannen min driver eget firma og jobber litt på kveldene også. Han er en helt til å være både pappa og "hushjelp" =0) så det er ikke der det ligger. Sukk....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Kan si det slik: her er rent nok til og beholde helsa, og rot nok til og beholde lykken, hehe Merker det at husarbeid og middag ikke er som før lenger ja, elste her i huset er 4 år, så er det ei på 2 1/2 og ei på 2 1/2 mnd. huset er som regel ganske ryddig når barna kommer hjem fra barnehagen, men etter 30 min er det like ille i gjenn.:o/ Har heldig vis ei svigermor som er kjempe flink til og hjelpe til, siden mannen min er borte 3 hele dager i uka (kjører langtransport) Så hvordan di får det til alle di som har hele huset strøkent skjønner ikke jeg.)
Luca Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg er 3-barns mamma(jammen er jeg blitt det gitt:) men min eldste er 17 år, så det blir jo ikke akkurat det samme som med 3 små. De to andre er 9 mnd og 2 år. Her skal jeg innrømme det stort sett er både ryddig og rent, men slik liker vi det begge to og sørger for at det er slik. Da lillesnupp kom til oss, bstemte vi oss for å skaffe vaskehjelp. Så her blir hele huset vasket hver torsdag, så det vi gjør selv av husarbeid er å støvsuge et par ganger i tillegg og drar over badet en eller to ganger i løpet av uka. Så det er virkelgi minimalt av tid vi bruker på husarbeid, og ryddingen går av seg selv siden vi begge gjør det. Så for de som har flere barn, og kankje ikke vil bruke halve dagen på husarbeid, hadde jeg vurdert vaskehjelp. Middagen er sjelden begynt på når sabo kommer fra jobb, men jeg(somregel jeg som lager i hverdagen) begynner når han kommer og tar over jentene. Hadde nok hatt tid til å begynne før han kom, mem det er så greit å gjøre det når vi er to tilstede. Så jeg har senket lista lavt, og koser meg med barna. Har ikke noen praktiske ting jeg gjør bortsett fra klesvask, og det gjør ejg også gjerne etter han har kommet hjem. Uten helvask hver torsdag tror jeg at det både hadde blitt mer støvete og rotete her...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Middag lager jeg fra bunnen hver dag, og brød. Men den j..... kleshaugen er alltid på etterskudd med den. Bi har boflate på over tre hundre kvadrat, og hvordan skal jeg rekke alt. minstejenta vil neten ikke ligge for seg sel heller. Så i annen etasje er det masse hybelkaniner, nede er det ikke aller verst, men skulle ønske jeg rakk mer. Har lyst til hjelp i huset ja! Men hva er timepris for hjelp noen som vet???
trøndermamma Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Tre hundre kvadrat? Å jeg som synes synd på meg selv når jeg vasker hundre kvadrat.....*skal aldri synes synd på meg selv mer* Beundrer de som har det prikkfritt jeg også! Barna her er 10år, snart 5 år og 1,5 år. Og det flyter over av leker enkelte ganger. Klærne deler jeg og svigermor (de bor i sokkeletasjen) på å vaske (men hun tar nok mest) Prøver å ta en runde hver kveld når barna har lagt seg, men rekker ikke over alt. Samboer er mye borte (lastebilsjåfør) så mesteparten av det som skal gjøres faller på meg! Har ønsket meg vaskehjelp lenge, men har bare ikke gjort noe med saken. Ikke er det så mange av dem heller her.....
Luca Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Timepris her er normalt 100 kr timen, hun som vasker hos oss tar 120 kr timen. Holder på 3 timer, og vi betaler 350,- Finner ofte lapper på oppslagstavle på butikken ang vaskehjelp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå