swoop77 Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 har hatt litt halsbrann hele tiden men har ikke giddi å brydd meg om den lille fille-plagen, men i natt kom det for fullt og har fortsatt utover dagen nå og nå er det virkelig ille, jeg blir GAL!!! he he, så noen råd? anyone... har jo hørt om melk men synes ikke det funker så bra egentlig.... har jo hørt at halsbrann er veldig vanlig når man kommer over i 3.trimester men må da være måte på hvor bokstavelig det kom..... :-) ellers, god weekend :-)
Tirilill Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 jeg har hatt halsbrann i hele første og deler av andre trimester, men nå er det borte...hehe.. Jeg brukte nyco, samarin, novulozid...hmmm og melk Utvalget er bra...hehe... Jeg drakk uante mengder nyco...en stund her. Har den fortsatt stående på nattbordet.
nancy79 Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 har samme problem. Kjøpte Gaviscon på apoteket i går, fås i tyggetabeletter og mix. Den hjalp meg, har sovet godt i natt. Ellers har jeg hørt at lovehearts hjelper, hjap ikke meg, men de er kjempe gode. Lykke til!
swoop77 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2006 he he hadde vært digg om lovehearts funka... det skal jeg jaggu meg prøve bare for å ha prøvd det. Ellers så har jeg notert det andre her så jeg får komme meg på apoteket etter jobb idag da :-) takk for svar, setter pris på det :-)
nancy79 Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 de sier at babyen har mye hår hvis mammaen har mye halsbrann..... Har også hørt at rå potet hjelper, men lovehearts er bedre.
Beatej80 Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Gaviscon hjelper, men det smaker pyton!!! Lovehearts funker, og det er jo faktisk godt også!!! Hadde ikke klart meg uten :-) :-)
swoop77 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2006 hahahaha dette skal jeg huske på og se om stemmer. hihi nå gleder jeg meg enda mer til gutte-babyen skal komme ut... for å se om du har rett iforhold til hårveksten. :-) he he ler enda jeg :-)
*gullungen med okt spire* Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 hei noen gode råd har jeg kansje ikke men trøst deg med det at jeg blir gal snart jeg også.får ikke sove om natta nesten så jeg setter fyr på hue te samboeren min hehe.men gullerøtter hjelper faktisk på meg for jeg drekker ikke melk
ina:) Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Noe helt annet som funker for meg er dobbelt opp med hodeputer, så jeg får heist hodet litt :=)
*gullungen med okt spire* Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 jeg var på apoteket nå og kjøpte noe som heter LINK det er sugetabeletter koster 50 kroner for ei pakke for jeg brenner snart opp her.
Två små trollungar Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 Synes ikke graviscon fungerer for meg i det hele tatt. Men det gjør vanille is... godt er det også!
linneagudmundson Skrevet 26. oktober 2006 #12 Skrevet 26. oktober 2006 Alkoholfri öl är det enda som har hjälpt mig...
Ann_ Skrevet 27. oktober 2006 #13 Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Jeg er så sterkt plaget av halsbrann at jeg nå er blitt sykemeldt 100%. Jeg kan bli så plaget at jeg spyr når som helst på dagen. Det er utrolig plagsomt. Det jeg synes hjelper best er melk og gaviscon. Det er ikke alltid det hjelper heller. Andre tips jeg kan komme med er husk på hva du spiser og når. Ikke sterk mat, ikke stekt mat, ikke tomat, selvfølgelig ikke sukker (brus og sjokolade). Ikke spis for sent på kvelden. Ikke legg deg med en gang du har spist. Som noen andre har sagt ligg høyere med hodet. Jeg har dessverre hørt at man ikke blir kvitt det før babyen er ute. Håper det stemmer som noen hadde skrevet at de var blitt kvitt det. Jeg vet ikke om jeg holder ut i 3 mnd til med dette.
diamond Skrevet 28. oktober 2006 #14 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg gikk til fysioterapaut forje svangerskap, og nevnte tilfeldig at jeg var sterkt plaget av halsbrann om natten..... Dere skal vite at han HADDE RÅD, altså et super triks: Han rett og slett strakk spiserøret mitt litt, ikke vondt i det hele tatt og det var gjort på noen sekunder! =o) Halsbrannen ble helt borte i litt over 1mnd, hvor han så gjorde en gjentakelse og jeg slapp halsbrannen resten av svangerskapet og etter på! Så jeg vet hva jeg skal gjøre om jeg blir plaget igjen denne gangen også iallefall!!!!! Ellers syntes jeg også at de ekle tygge tabelettene funka, men mye bedre selvfølgelig at fysioterapauten tok det helt bort....! ;¤)
mammaja Skrevet 29. oktober 2006 #15 Skrevet 29. oktober 2006 Lovehearts virket ikke på meg, pluss at de er så gode at jeg ente opp med å spise hele pakken og fikk vondt i magen. Jeg bruker halslinser, den gule, de er ikke så gode at jeg tømmer i meg hele pakken og så langt har det virket bra mot halsbrann.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Forrige svangerskap var jeg ganske plaget av halsbrann, og fikk rådet å spise noen tyggetabletter som heter Frutin - kan kjöpes på en del helsekostbutikker. Sjekket dem med min jordmor på Volvat og hun mente de var OK, så jag tygget dem når det ble ille. Det hjalp fint, og derfor har jeg begynt med dem nå også - plagene er tilbake... De smaker mint, og det gjör vel Love Hearts også, kan det väre noe der? Kan ellers nevne at jeg ikke tror det minste på det med at halsbran = mye hår, min förste har alltid hatt lite hår (minst av alle...), og er fortsatt ikke ferdig med hårutveksten. Hun er nå 4,5 år... :-) Kitte
nutri Skrevet 1. november 2006 #17 Skrevet 1. november 2006 mye hår sier du??? hmmm. Jeg har ikke hatt noe problem med halsbrann ennå, samboeren min og hans familie har tidlig håravfall...sammenheng altså. Jaja, ikke så ille egentlig, slipper jeg halsbrann så er det greit for meg
nutri Skrevet 1. november 2006 #18 Skrevet 1. november 2006 Love Hearts er syrlige, og kjempegode! Gaviscon og Link er vel mer mintsmak. Noen som har prøvd Afflurax tyggetabletter (fra apotek)? De skal være bedre enn gaviscon sier dem... Har ikke prøvd noe selv, har sluppet problemet, så langt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå